Hakuna Matata

2008-01-06
21:02:54

I´m back. /S
Efter några timmar så var man åter tillbaka i Linköping. Jag kan knappast påstå att det var en behaglig resa då min plats var precis vid "kiosken" + att jag inte hade något fönster så jag kunde se ut! Vad som var ännu värre var att det fanns en svag men ändå mycket kännbar lukt av spya!!! Därefter så blev det vid flera av resans stopp lite lätt kaotiskt då det visade sig att i just min vagn så var platserna både dubbel och trippelbokade så folk kom för att sätta sig på sin plats som då redan var upptagen vilket ledde till att de blev något irriterade - något jag har full förståelse för! Till slut var vi i alla fall äntligen i katrineholm där jag äntligen fick byta tåg.

Under resan så lyckades jag i alla fall läsa ut den bok jag höll på med, den andra boken i serien om Millenium skriven av Stieg Larsson. Den första i serien avklarade jag tidigare under lovet. Måste säga att det var fruktansvärt skönt att läsa skönlitterära böcker, jag har aldrig ork för det under terminerna så därför får man passa på under loven, men det gäller att man verkligen tar tag i det, annars är det lätt att man fortsätter som vanligt och glor på TVn bara för att få avkoppling.

Min hall välkomnade mig med en hög med post men jag blev glad då jag även fann ett sött meddelande på mitt hallgolv från kompisen S som lånat lägenheten under ledigheten! Såg också till min glädje att det bara verkar vara en enda av mina blommor som har dött under de 2,5 vecka som lägenheten stått tom - mamma trodde kanske till och med att den skulle vakna till liv om jag inte vattnade den då jag i stort sett dränkte den innan jag åkte.

Nu ska jag förbereda grupparbetet inför imorgon och sedan ska jag se filmen Övertalning som börjar 21.25, orginaltiteln det är en filmatisering av Jane Austens bok Persuation - jag borde ju kanske lägga mig tidigt men filmen slutar kl 23 och innan dess finns det inte en chans att jag kommer idag ändå nu när jag är van att lägga mig tidigast 12.

Ha en skön kväll!


Persuation SVT 1 kl 21.25



Update:

Övertalning
Anne Eliott är 27 år och har aldrig kunnat glömma Frederick Wentworth, den unge sjöofficeren som hon blev djupt förälskad i när hon var 19. Wentworth hade varken ställning eller förmögenhet och familjen övertalade Anne att bryta alliansen. När han nu återkommer från sjön som en rik och respekterad man är han snart eftertraktad av varenda ogift ung dam - och deras familjer. Har han glömt sin förälskelse Anne, som fortfarande ångrar sitt svåra beslut? I rollerna: Sally Hawkins, Rupert Penry-Jones, Julia Davis, Anthony Head.

Filmen är sedd och jag gillade den - om man inte förväntar sig mer än det vanliga innehållet i Austenfilmerna så lär man inte bli besviken :)


Kommentarer:
#1: Therese

Tyvärr så upptäckte jag filmen alldeles försent, men jag var tvungen att kolla klart på de sista minutrarna....Ska tydligen komma nån mer ....enligt SVT... De ska alltså sända en till, kul med tanke på filmen vi såg i helgen, måste erkänna att jag har ett viisst sug efter jane´s böcker.....

2008-01-07 @ 11:05:31
#2: Malin

jobbigt när det blir dubbelbokningar och sånt :(

2008-01-07 @ 12:30:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: