Hakuna Matata

2008-01-12
13:52:17

I am legend /L
image964

Nu i veckan hade fick jag sett filmen I am legend med Will Smith. Den handlar om Robert (Will) som ensam överlevende i New York. Han är immun mot det virus som dödade nästan all befolkning på planeten Jorden. Han försöker desperat komma på ett botemedel och tillsammans med sin hund Sam försöker han också överleva. De som lyckats överleva viruset är antingen immuna eller blir någon form av solskygga monster som kommer ut om natten för att söka mat.
Den här filmen är riktigt bra. Jag är dock ett stort fan av filmerna 28 dagar senare och 28 veckor senare som den här filmen påminner mycket om men I am legend är mycket bättre. Det är inte samma blodiga tema utan man sitter mest på helspänn i väntan på att någonting kommer hända. Mr. Smith spelar otroligt bra och det var längesen jag blev så berörd av en film. Ja, jag grät en skvätt, men den scenen ska jag inte avslöja utan låta er själva lista ut. Absolut sevärd!


Kommentar:
#1: Evelina

åh den vill jag med se!

2008-01-13 @ 10:08:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: