Hakuna Matata

2008-01-12
12:58:00

help me! /S

Nu har jag kommit igång lite med skrivande av min tenta - men hjälp vad svårt det är!!!!
Tentan är en fallstudie som ska analyseras utifrån litteraturen, men det är väldigt svårt att referera till den, lätt att det blir en massa tyckande. Fallstudien handlar om ett liknande fall av det som hände nere i Skåne med pappan som skjöt en pojke.
I det här fallet ska jag analysera och redogöra för hur jag anser att läraren ska agera, i lärarens klass går barnet till personen som avfyrade skotten, och även syskonet till det avlidna barnet!! Sug på den karamellen ni... som sagt... känns lite som ett omöjligt fall som det är lätt att sitta och fundera en massa om men att sedan strukturera tankarna och få ner det på papper PLUS att försöka hitta något i böckerna som man kan relatera till är inte särskilt enkelt....

Men jag känner ingen stress direkt, jag har fått ihop en sida hittills som jag är ganska nöjd med och klockan är ju bara 1. Sedan tror jag tyvärr inte att jag kommer känna mig nöjd med slutprodukten men det beror mest på att jag kommer ha svårigheter med att skriva om vissa begrepp som ska relateras till analysen... men men... som sagt, utöver idag har jag ju ytterligare 3 dagar på mig.

Det värsta kommer bli på onsdag när man ska läsa alla andras tentor som sedan ska diskuteras på seminariet.... det känns alltid som att alla andra gjort rätt och man själv har gjort heeeeeeelt fel!!! Men det är ett senare problem...

Dags att fortsätta skriva..... hoppas er lördag är trevligare än min!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: