Hakuna Matata

2008-01-14
21:37:20

Gone baby gone /L
image999

Dagens filmtips är Gone Baby Gone med Casey Affleck i huvudrollen. Filmen är faktiskt brorsan Ben Afflecks regidebut. Här möter vi en rad riktigt bra skådisar som alla gör ett fantastiskt jobb! Handlingen utspelar sig i Boston där en liten flicka har försvunnit från sitt hem. Casey spelar detektiven Patrick som blir tillfrågad av flickans moster att hjälpa till i sökandet. Morgan Freeman spelar polischefen som själv förlorat en dotter och Ed Harris spelar spaningsledaren som gör allt för att sätta dit bovar. Caseys källor leder honom till en knarklangare och därefter går allt minst sagt fel. När jag såg filmen satt jag och tänkte på två saker. Det första var hur otroligt lik Casey var Ben Affleck men nu vet jag ju att de är bröder så det är ju inte så konstigt. Det andra var fallet Madelene. Flickan som spelar bortrövade Amanda är slående lik Madelene. Filmen är riktigt bra och ställer många frågor till tittaren. Vem är god och vem är ond? Vad är rätt och vad är fel? Jag gillar filmer där slutet inte är självklart och jag känner mig kluven i mina åsikter, vilket Gone baby gone helt klart lyckas med. Se den, se den!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: