Hakuna Matata

2008-01-29
19:16:49

Ella Enchanted /L
image888

Ja, idag som jag skrev såg vi Ella den förtrollade (Ella Enchanted), med Anne Hathaway. Som titeln avslöjar handlar filmen om Ella som får en mycket jobbig gåva av en sagofé, gåvan av lydnad vilket betyder att hon gör allt hon blir tillsagd om. När hennes mamma dör gifter fadern om sig och in flyttar den elaka styvmodern med hennes två lika elaka döttrar. Ja, som ni märker påminner den här historien om många andra kända sagor. Ella ger sig ut på ett äventyr för att hitta fén som gav henne gåvan, endast hon kan upphäva den. Under resans gång träffar hon på pysslingar, jättar och blir så klart kär i kronprinsen. Ella den förtrollade är en enda stor kliché film men ändå helt okej. Inte för att jag skulle köpa den men jag ångrar inte att jag såg den. Jag förmodar att de flesta småflickor skulle gilla den.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: