Hakuna Matata

2008-01-26
01:41:08

Bee Movie /L
image881

Nu har jag äntligen fått sett den omtalade Bee Movie producerad och skriven av Jerry Seinfeld. Biet Barry (Seinfeld) står inför sitt livsval. Tillsammans med vännen Adam (Matthew Broderick) måste han välja det arbete i kupan som han sedan ska ha för resten av sitt liv. Barry beslutar sig för att han ska se världen utanför kupan en sista gång innan arbetslivet börjar. Han möter av en händelse människan Vanessa (Reneé Zellweger) och de blir vänner, även fast bi-lagen strängt förbjuder detta. Barry upptäcker dessutom att människan utnyttjar bin för att ta deras honung, han beslutar sig därmed att stämma mänskligheten. Bee Movie har en rad kända skådisar som röster, bland annat Oprah, Chris Rock, Ray Liotta och sångaren Sting. Filmen är väldigt snyggt gjord, och det syns att man har lagt ner mycket tid och arbete på den. Bee Movie är stundtals väldigt rolig och jag fann mig själv faktiskt skratta emellanåt. Den lever dock inte upp till mina förväntningar. Filmen är helt okej, men inte i samma klass (humoristiskt sett) som Ice Age eller Lejonkungen. Den passar både vuxna och barn, det har jag saknat i de senaste animerade filmerna. Helt okej film med bra budskap, snygg animitation och roliga karaktärer.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: