Hakuna Matata

2008-01-02
15:05:15

Ahh nu funkar det /L
Jag har försökt komma in för att skriva in ett inlägg men det har inte fungerat, men nuuuuuuuu äntligen.
Nyårsafton var mysig och jättetrevlig.
S och T kom förbi vid 19 och vi njöt av tacos. Drickandet började och vi satte oss ner för ett parti TP.
S och T fick sin efterlängtade revansch och min huvudvärk var ett faktum.
Jag klarade alltså 2 cider sen var det kört. Fy fan vad jag känner mig som en kärring. Snacka om att inte tåla alkohol. Jag försökte med resorb men tills slut var jag tvungen att ta en värktablett och då dricker jag inte mer.
Men man behöver ju faktsikt inte dricka, jag får väl bli nykterist helt enkelt.
T och J däremot blev goa gubbar minsann. Vi andra tre (Jag, S och kompisen D) kände inget speciellt.
Vi spelade Sverige spelet och Wii såklart, höjdpunkten på kvällen var när Sandra slog J. Jag tror hans manlighet fick sig en törn.... Puss på dig älskling!
Vi gick ut för att kolla fyrverkerierna. Stackars invandrarfamiljen som placerat sig i sin bil på parkeringen som skydd. Det såg lite lustigt ut måste jag säga, men jag förstår dem, folk sköt som galningar. En familj längre bort placerade sina fyrverkerier i glasflaskor som givetvis välte vilket resulterade i att det small raketer på backen! Shit, men gränsen gick när en raket smällde några meter ifrån oss (dock från de som sköt på andra sidan huset), då gick/sprang jag in. Resten av fyrverkerierna sågs från min balkong! Där kände jag mig liiite tryggare bakom plåt och hönsnät.
Jag såg på nyheterna igår att de pratar om en lagförändring eftersom fyrverkerierna är utom kontroll. Helt rätt med totalförbud enligt mig. Bättre kommunen sköter ett organiserat som vi kan se istället då det tydligen inte funkar med privatköp. En familj stod till exempel mitt på parkeringen med hus på alla sidor, tänk om det träffat någonstans och börjat brinna. Det gör mig så förbannad, dessutom tänker jag på alla stackars djur och människor som är livrädda. Till den kategorin tillhör nog jag också lite smått.

Ikväll blir det movietajm men buddie Sandy!

Kram och God fortsättning
Linda


Kommentar:
#1: Anonym

Svar:
Tack detsamma!

2008-01-03 @ 00:42:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: