Hakuna Matata

2008-02-12
16:16:19

Into the wild /L
image949

Sean Penn ville göra en film baserad på Jon Krakauers prisbelönta bästsäljare om McCandless och efter 10 års längtan är den nu äntligen redo för publiken. Into the wild är den verklighetsbaserade historien om Christopher McCandless som lämnade allt för livet i vildmarken. McCandless tröttnar på all överkonsumtion och ser att det finns viktigare saker i livet, han struntar därför i sina studier, hem och familj och ger sig istället ut för att leva på ingenting. Han lämnar bilen i öknen och bränner upp sina sista pengar. Samtidigt som vi får följa McCandless på alla hans möten med udda människor och hur han överlever vardagen så får vi även se hans familj som söker efter honom. Into the wild var väldigt lång, jag orkade inte se färdigt hela. Detta betyder inte att filmen är dålig utan bara att jag var jäkligt trött. Någon kväll ska jag sätta mig ner och se färdigt den. Jag kände mig även för trött för att orka hänga med i dialogerna. Filmen kräver att man är pigg och vaken för det är mycket snack och jag hade nog önskat textning vilket jag inte hade. Men jag måste helt klart se färdigt den för det är den värd!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: