Hakuna Matata

2008-02-08
18:02:42

Att vänta eller inte vänta /L
När man (ej vetenskapligt korrekt jag vet), ska gå in igenom porten. Alltså den första dörren i en lägenhetsbyggnad och ser min granne komma längre bort. Hur långt ifrån ska grannen vara för att jag ska hålla upp dörren? Som längst bort för att grannen ska vara synlig för mig är det cirkus 20 meter. 20 meter är en väldigt lång tid om jag inte känner grannen väl. I vilket stadie i en grann-relation ska man vara för att hålla upp dörren och hur länge är väntan lämplig?
5 meter bort är det väl lämpligt att hålla upp dörren för att sedan le och hälsa, 20 meter kanske funkar om man hälsat några gånger förut plus att grannen bär kassar? Vilka är reglerna här egentligen? Om jag aldrig har hälsat förut och helt plötsligt står som ett dumhuvud och håller upp dörren för min granne som inte bär på något och verkar fullt frisk framstår jag då som en idiot? Ska jag le hela tiden? Ska jag tydligt visa att det är DIG jag står och väntar på? Är småprat/skrik meningen under den här väntetiden? Finns det ålderskrav på dörrväntan? Om det är småbarn? Föräldrar med barnvagn? Vilka är kraven?!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: