Hakuna Matata

2008-02-21
19:03:09

Att söka sommarjobb /L
Som ung och student är årets säsonger rena pinan. På höstterminen plågas man över att vara tillbaka i skolan (om man nu inte råkat haft världens hemsk sommarjobb). Vintern är värst, då har man sällan eller aldrig någon ledighet och som mest att göra i plugget. När våren kommer blir man piggare men då ska det börjas söka sommarjobb. Jag hatar att söka jobb. Denna sommar är den sista, sen är det dags för läraryrket. Jag vill inte klippa gräs eller städa toaletter igen så jag har bett pappa att kolla Norge-fronten åt mig. Han tipsa om ett företag i Tönsberg (där han bor) som jag ska söka till. Förhoppningsvis får jag det. Mitt stora problem är då Åsa... Kan man ta med hundar över gränsen utan tillstånd? Någon som vet?
Jag har även en liten chans att få ett extra jobb på pappas företag. Han ska ha en hemsida och då kommer jag förmodligen få sköta denna. Hihi... låter jättekul tycker jag. Hoppas jag klarar det och får jobbet!

Har ni fått sommarjobb ännu?


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: