Hakuna Matata

2008-02-11
20:17:02

Att passera eller inte /L
När jag är ute och tar mig framåt genom att gå, då brukar det uppstå situationer jag inte tycker om. Jag pratar om det tillfället när man ska passera någon annan, alltså göra en "omkörning". Att få in rätt tempo verkar vara en konst i sig. Idag exempelvis kom jag gående och en man passerade, jag lade märkte till det här då han hade det perfekta tempot! Sedan efter ett tag skulle jag göra samma sak men givetvis hade jag ett alldeles för segt tempo vilket resulterade i att jag gick brevid samma person för länge. När man ska passera en person då gäller det att tänka på följande; kolla alltid så ingen kommer bakom dig. Många gånger har jag varit med om en cyklist som kommer i 90km/tim och nästan kör över mig. Se även till att det inte finns några hinder på vägen. Mycket pinsamt kan det bli om du råkar röra vid den andra personen eller i värsta fall trilla. Rätt tempo är huvudsaken, för sakta då kan du hamna i en outhärdlig sitution, nästan omöjlig att ta sig ur. Man vill absolut inte gå brevid en främling i samma takt för länge. Du får inte heller gå för snabbt, annars är risken att du ser dum ut. I för snabb takt kan det faktiskt hända att den passerade personen i fråga uppfattar sig själv som dum eftersom personerna runt om verkar springa ifrån. Tempot du väljer måste alltså vara lite fortare än den passerade personen och vara möjligt att utföra en längre stund. Du får absolut inte sakta ner efter en omkörning! Nu kanske du är redo för en promenad. Med hjälp av mina sociala regler.




Kommentar:
#1: evelina

haha =) det krävs nästan ett "gåkort" =)

fin rosa blogg du har!

2008-02-11 @ 21:43:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: