Hakuna Matata

2008-12-06
20:24:04

Candy time! /S
Middagen var underbart god, det var länge sen vi gjorde klyftpotatis. Efter middagen så provade vi göra egna chips efter ett tips om nyttiga snacks som jag hittade på nätet. Tyvärr hade vi inte inne skivorna nog länge så hälften av dem var mjuka men de som faktiskt blev hårda blev riktigt goda så det kan jag tipsa om.

Egna chips
Det enda vi gjorde var att skala två potatisar som vi gjorde skivor av med hjälp av osthyveln. sedan lade vi dem på en plåt och hade på pyttelite rapsolja och en hel del grillkrydda, rörde runt skivorna lite så det blev ordentligt kryddat och sedan hade vi dem i ugnen i 200grader i cirka 20 minuter - men det räckte som sagt inte riktigt, de skulle nog varit inne i 5-10 minuter till. Men vi kommer definitivt att göra ett nytt försök någon annan gång :)
Det blir ju dock inte precis som chips då de blir lite tjockare och krispigare men det var fortfarande gott, och kanske kan det som sagt ses som ett lite nyttigare alternativ.

Utöver det så gjorde vi ju även egen chokladkola, och den biten som jag smakade måste jag säga var riktigt god (receptet finns som tidigare nämnt i vår receptkategori) så det blir nog några kolabitar till filmen sen. I brist på andra filmer så har T gått med på att titta på klassikern Broarna i Madison County. Jag hoppas den lever upp till mina förväntningar.... Jag väntar på att T ska komma så vi kan köra igång filmen men tills dess så tittar jag på det amerikanska musikprogrammet Don´t forget the lyrics som jag gillar, det går på tv4+ på lördagar och är ganska mysigt, det påminner en hel del om Singing Bee men med bättre musik och mer pengar i potten.

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: