Hakuna Matata

2008-12-14
22:46:37

Att söka utan att hitta! /S
Den här helgen har en av mina favoritartister, Katie Mehlua, varit med i Tv, dels under faddergalan igår och idag var hon med på Svenska Hjältar-galan. Trots att hon är en av mina favoritartister så kan jag inte påstå att jag lyssnat på henne nyligen, dock lyssnade jag på hennes skiva Piece by piece nästan dygnet runt för cirka 1,5 år sedan, jag varvade den bara med The Frays underbara platta.
Nu när jag såg henne på TV så blev jag så sugen på att lyssna igenom den skivan igen MEN jag kan inte hitta den! Jag äger inte så många skivor så den borde inte vara så svår att hitta men jag kan verkligen inte hitta den någonstans vilket gör mig lite smått grinig.
När jag kom att tänka på den skivan så kom jag också att tänka på Norah Jones och den plattan som jag äger med henne - ännu en artist jag verkligen gillar men den skivan verkar helt borta den också!!! Jag fattar verkligen inte...! Jag vet att jag har en massa skivor hemma hos mamma och pappa men jag är hyfsat säker på att det bara är en massa blandskivor... Under jullovet ska jag dock se till att rota igenom alla dem och se om jag kan hitta mina kära skivor någonstans i den högen :(

Det som ändå är roligt med att gå igenom sina skivor är att man blir påmind om skivor man glömt att man äger. Just nu sitter jag och lyssnar på en gammal "sovskiva" som jag gjorde 2003 och den är fortfarande lika skön med en massa lugna låtar. En annan skiva jag hittade var James Blunt debutskiva. Man var ju så otroligt trött på den killen då radion spelade sönder många av hans låtar men jag måste säga att det är  många av hans låtar som är riktigt sköna nu när man plockar fram skivan igen.

Här är en skön låt av Katie Melua (Just like heaven) för er som missat henne...




 En av låtarna på sovskivan var Eva Cassidys underbara låt Time After Time, en låt jag nog aldrig kommer tröttna på! En annan skön låt på min sovskiva som jag återupptäckte var Coldplays låt Trouble...


 
En artist som återkommer ett flertal gånger på min "sovskiva" är Jewel. Jag kan väl inte påstå att jag lyssnar jättemycket på henne men hon har gjort några få låtar som är riktigt bra...


Så där...Nu har ni fått lite lugna låtar att varva ner till så där på kvällen... sov gott mina vänner!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: