Hakuna Matata

2008-08-18
17:01:07

Scary! /S
Då har man avklarat terminens första dag som kom med lite spännande information. Jag fick veta att kursen består av tio veckor, varav 5 veckor är ute på fältet, det vill säga att jag kommer vara på praktik. Efter de tio veckorna har jag inget schemalagt, då följer istället tio veckor som ska ägnas åt mitt examensarbete.
Fattar ni vad det innebär?!!! Det innebär att jag har fem veckor kvar av min lärarutbildning som kommer att ske i form av undervisning på universitetet. Låter kanske fånigt men jag tycker att det är superhäftigt. Nu har ju jag i och för sig bestämt mig för att läsa ännu ett halvår för att få jobba i förskolan, men faktum kvarstår ändå att om jag klarar allt så kommer jag att vara färdig lärare i januari... det är lite svårt att få in faktiskt, känns så himla overkligt.
Men så var det ju det där med att man ska klara av alla uppgifter och tentor också....

Nu ska det fixas mat och sen ska jag ta de lugnt framför TVn en stund innan man får plugga lite...

Hoppas ni andra stackare som börjar terminen idag också haft en hyfsat bra första dag!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: