Hakuna Matata

2008-04-02
16:41:40

Underbara vår! /S
Nu har jag kommit in från dagens andra promenad med Candy, det är dagar som dessa som man önskar man hade en stor eller åtminstone en yngre hund så man kunde gå riktiga långpromenader, men Candy är gammal och har haft hjärtproblem och får bara gå ca en halvtimme åt gången :(
Skönt var det i alla fall, soligt och riktig vårvärme.

Under vår första promenad idag så kom jag fram till att våren är min absoluta favoritårstid. Jag älskar sommaren men våren slår sommaren då det är en så efterlängtad årstid, speciellt efter en vinter som denna. På våren är det aldrig för varmt heller, och det är sällan för kallt heller då man inte riktigt förväntar sig en riktig värme. Det är så underbart att se små gula hav av tussilago, eller när marken i skogsdungarna snart blir vita med vitsippor och man ser de första fjärilarna och samtidigt hör måsarna... helt underbart!
Det är dagar som dessa jag längtar så grymt mycket efter en balkong.. vi har en uteplats men den är usel så det känns som att man sitter precis vid cykelbanan helt synlig för alla... inte riktigt en sån uteplats jag vill ha och sen är det tyvärr bara morgonsol där så det har inte så stor betydelse.

Jag har hittat tre nya artiser som jag gillar - inget direkt nytt, bara nytt för mina öron. Ifall det är någon mer som missat dem så tänkte jag ge er ett smakprov på var och en av dem :)
Skön musik att bara ha på i bakgrunden... Enjoy!

John Mayer - Waiting on the world to change
 
The Perishers - Sway
 
 
Jack Johnson - If I had eyes

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: