Hakuna Matata

2008-04-14
18:23:47

Reservation road /L
image1049

Filmen Reservation road handlar om en familj som drabbas av en tragedi när sonen dör i en smitningsolycka. Samtidigt får vi följa smitaren själv (Mark Ruffalo) som plågas av sitt dåliga samvete. Pappan (Joaquin Phoenix) försöker sen hitta föraren själv och börjar allt mer göra planer på att skapa rättvisa, utanför rättsystemet. Filmen skulle vara under genre drama/thriller men för mig var det bara drama. Den är sorglig men berörde inte mig något värst faktiskt (jag som annars är så känslig). Jag tycker mamman (Jennifer Connelly) spelade otroligt bra, men tyvärr hade hon ingen större roll i filmen. Förmodligen hade det gjort den bättre. Filmen är ändå helt okej, men jag kommer förmodligen glömma bort den imorgon.  

Kommentar:
#1: Anonym

länken funkar, kollade nyss.

2008-04-14 @ 18:25:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: