Hakuna Matata

2008-04-16
18:39:58

Heja Frankrike! /S
Läste precis på Aftonbladet att man i Frankrike försöker få igenom en lag som förbjuder medierna att marknadsföra trådsmala modeller. Personligen tycker jag att det vore en toppenlag... på kort sikt tror jag inte att det skulle ha så stor inverkan men jag tänker på de barn som skulle få växa upp utan att se trådsmala modeller över allt.... så om kanske 5 år så tror jag kanske att det trådsmala idealet skulle försvinna - speciellt då folk blir mer och mer hälsomedvetna. (läs mer här)

Modehusen protesterar givetvis då de menar att man inte kan lagstadga vad som är skönhet, men det är väl inte det som är tanken heller, och varför kan inte modehusen tillverka kläder för den genomsnittliga kroppstorleken. Många försvarar med att säga att det faktiskt finns de som är naturligt smala, och det är jag också medveten om, men att hela tiden marknadsföra de trådsmala modellerna så sänder man ju ut ett budskap om att det är det som ÄR skönhet, och vad händer med de som inte är naturligt smala... vilka metoder tar de för att bli lika smala... de kanske inte ens KAN bli lika smala på grund av kraftig benstomme o.s.v.

Heja Frankrike!!!!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: