Hakuna Matata

2008-04-05
21:55:39

Filmkvällen avklarad /L
Efter att ha varit duktig och städat mitt hem så satte jag mig ner och såg två filmer på raken. Got to love Canal+! Numbero uno: Stay med Ewan McGregor och Ryan Gosling. En psykologisk thriller om en psykolog (McGregor) vars patient (Gosling) berättar att han ska begå självmord. Med tidspress försöker då McGregor hjälpa sin patient. Jag kände mig som ett stort frågetecken hela tiden. I filmen är det en massa deja vú, tillbakablickar och oförklariga saker. Jag förstod ingenting när den väl var slut. Antingen är jag dum i huvudet eller så är den här filmen extremt psykologisk. Jag vågar inte säga att den är dålig eller bra, men jag kan erkänna att jag var tvungen att läsa recensioner på den eftersom jag ingenting fattade. Kanske du gör det. Skriv en rad till mig och förklara vad som hände/den handlade om. Please.



Film nummer två var Eragon. Jag har bara hört att den inte var speciellt bra men som vanligt måste man ju få skapa sig egna åsikter. Nu kan jag faktiskt säga att den inte är bra. Filmen handlar om Eragon som då självklart är "den utvalde" att bli en så kallad drakryttare. Med en hemsk kung och en trollkarl ska han rädda världen. Mycket är hämtat från Sagan om ringen. Eller snarare allt. Förmodligen fanns det en tanke på en uppföljare eftersom det inte fanns något direkt slut heller. Jag vet inte om det kommit en nummer två heller men skulle jag gissa lägger de inte ner pengar på det nu. Nej, filmen var inte bra. Töntiga dialoger och alldeles för kort för att ens hamna i samma klass som Sagan om ringen.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: