Hakuna Matata

2007-09-05
18:30:28

RFSL /L
Usch, jag är så jäkla trött idag.
Idag var RFSL och föreläste hos oss - en av de bästa jag haft hittills!
Tyckte de tog upp mycket som man inte tänker på i vardagen. 
Har man haft dem under skoltiden bör man nog gå på en föreläsning för lärare eftersom de talade utifrån de perspektivet. Väldigt intressant tankeställare hur jag beter mig i klassrummet som är "hetrosexuellt". 
Ja, se dem så förstår du mer.
Timmen innan hade vi genus, ännu mer att tänka på... seriöst, det går inte att tänka på allt. 
Det är såååååååå mycket att tänka på, hur man beter sig gentemot tjejer/killar, sexuelläggning, etnicitet, handikappade mfl. Jesus vad svårt det är. 
Idag fick jag mig även tankeställaren då jag är extrem på att könsindela alla jag träffar, varför vill man så gärna veta vilket kön personen man talar med har egentligen? Ja, mycket att tänka på alltså. Mitt huvud yrar.
Jason slutar snart, han chocka mig häromdagen med att det var diskat och fint i köket. Jag frågade förstås vad som står på! Han förklarade att han inte har någon Internet - jag tycker att vi ska skita i Internet =)
Jag vet att det var något speciellt jag skulle skriva men har nu glömt....

Hade bra
Puss och kram
Linda


Kommentar:
#1: annica

Hej!! Ja, den föreläsningen är bra...men vad läser du nu? Läser inte du matte? trodde det... hmmmm

2007-09-05 @ 21:15:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: