Hakuna Matata

2007-09-11
15:31:28

Inredningsfunderingar. /S
Usch, hade stora planer för mitt pluggande idag men jag har varit som en zombie sen jag gick upp imorse - skittrött! Men jag har ju hela morgondagen på mig också så jag får väl göra det bästa av den dagen istället.Just nu sitter jag och funderar på vad man kan hitta på för att piffa upp nya lägenheten lite om det inte blir något målande. Som den ser ut idag är ju ALLA väggar i lägenheten, förutom badrummet, målat i vitt.
I och för sig så kan jag tycka att vitt kan vara jättesnyggt men nu är det så att mina möbler också är i ljusa färger: vit byrå, vit soffa, soffbord i ljus björk, skriv bord i ljus björk and so on...
SLÄTTHULT Väggdekoration
Först funderade jag på att måla fondvägg eller något men vi får väl se. IKEA har ju rätt snygga vägdekorationer också som jag funderar lite på som ett sätt att piffa till rummen. Eller kanske ska man investera i en stor tavla för att fylla upp väggarna. IKEA har ju faktiskt massor av stora snygga tavlor och att lägga pengar på en tavla är ju faktiskt som en investering lite grann istället för att måla för en tavla har man ju kvar...

Jag funderar även på att köpa en stor vit målarduk och be min kära syster att kladda ner något, hon är faktiskt ganska duktig på att HALLARYD Tavlamåla och då jag gillar abstrakta mönster och så behöver det ju inte bli något avancerat.
<---den här från IKEA kanske man kan göra en variant på?

En annan grej jag funderar på är att helt enkelt köpa något snygPJÄTTERYD Tavlag tyg och klä runt en träram - om man vill snåla på en stor tavla kan man ju sätta upp det typ ovanför soffan eller kanske tre stycken mindre istället
Det här är ju en vanlig tavla från IKEA men något liknande kan man ju även göra med något snyggt tyg med stora mönster----->
(motiv http://www.skonahem.com/experten/farg/hur_gor_man_en_tygtavla/index.xml -) Läste någonstans som tips att man kan köpa en stor frigolitskiva bara och sätta tyget på - låter ju faktiskt väldigt lätt och en sån skiva kostar bara typ 30kr på Beijers!
SLÄTTHULT Väggdekoration<----Fler väggdkorationer---->SLÄTTHULT Väggdekoration

Till köket har jag i alla fall tänkt köpa snygga nostalgiplanscher och rama in, de har nämligen massor av fina i en butik i Gamla Linköping, så någon dag efter flytten ska jag dra med mig Tobias dit och väljaimage43 ut 2 stycken.




Här är exempel på att man faktiskt kan göra snygga tygtavlor själv!image29

Ett tredje alternativ är att göra egna fototavlor! Alltså att skicka in några snygga favoritkort man har och beställa dem som tavlor, alltså på duk... vore faktiskt lite mysigt att göra så med något kort, kanske något med mig och Tobias i svartvitt/gråskala...(http://www.bildmakarna.com/fotoweb/) . Eller också göra något roligt collage i photoshop och framkalla och sedan rama in. Det har syrrans sambo gjort - bilder med dem på i svartvitt -jättefint och kul att ha kvar! (http://www.bildmakarna.com/fotoweb/)

Hm... under tiden jag skrivit det här känner jag vad dumt det vore att INTE göra en egen tygtavla...det är ju skitsnyggt!... och billigt!.... och lätt!! Sen blir jag lite sugen på egen fototavla i canvas men det kostar lite mer sen gäller det ju att det där favoritkortet är i bra kvalité för att tavlan också ska bli snygg...

Vem vet kanske ska köra projekt tygtavla i Karlstad... någon som är på om jag nu får för mig att göra det? Jag är mest inne på det där tipset med frigolit, verkar ju skitlätt och framför allt billigt!

Ps. Ikväll är det dubbelavsnitt av Gilmore girls - sista avsnittet NÅGONSIN!! Ds.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: