Hakuna Matata

2007-09-29
17:06:59

Hur vuxen är du? /S
Hur vuxen är du....? 


After eight 1p

Eh... finns det någon som INTE tycker om det?? 1p

Allsång på Skansen 2p
Har aldrig sett det live, men visst, jag kan titta på det om artisterna är bra..2p

Barn 2p
Nope varken egna eller styvbarn här inte... 0p

Bil 1p, kombi 2p
nej tyvärr klarar inte min ekonomi av det, men jag längtar... 0p

Bingolotto 1p
Om du spelat mer än en gång får du poäng.

Ja jag har spelat det men kan försvara mig med att jag var lite och spelade med mormor. 1p
Bor hos föräldrar -2p
Nej, delar bostad med min kärlek Tobias

Buggkurs 1p
Hahaha... ja d här skäms jag lite för men när jag var 9-10 år gick jag och en kompis en buggkurs. 1p

Celluliter 1p
Ja tyvärr. 1p

Diskmaskin 1p
 hm... menas det en riktig maskin eller räknas sambon :p? nädå.. 0p
Dubbelsäng 2p
Nej tyvärr.. vi trängs på 120cm varje natt.. 0p

Friskis och svettis 1p
Nej, ingen träning här ännu.... 0p

Förlovad 1p
Not yet... 0p

Garage 1p
INgen bil = inget garage... 0p
Gemensam ekonomi 2p
Med personen man lever med. Ni måste dela på fler kostnader än matutgifterna.

Hm... vi delar ju alla "gemensamma" kostnader, dock inte på dyrare inköp som möbler men det är efter pappas lilla förmaningstal..-" om det en dag mot förmodan skulle ta slut..." = 0p

Gift 2p
21 år och gift... I don't think so..! 0p

Gråa hår 1p
När det första gråa hårstrået dykt upp får du poäng.

Hoppas jag verjkligen inte att jag har... 0p

Hund 1p
Som du har när du flyttat hemifrån.

Nej men en stor önskan om en...0p

Hushållsassistent 1p
Nej men funderar på att önska mig en... 0p

Husvagn/ båt 2p
Som man själv är ägare till, ingen poäng om de lånas av föräldrar. Kanot räknas men inte gummibåt.

Nej men älsklingen ska skaffa...får man 1p då kanske? 1p

ICA-kundkort 1p
Med Mera, Ikea Family, Hemköp osv. Endast ett poäng oavsett hur många kort du har.

Medmera, ikea-family you name it -i got it... 1p
Jobb 1p
Projektanställning, fast anställning, längre vikariat och frilans räknas. Helgjobb och sommarjobb räknas inte.
student= ingen tid för arbete här inte... 0p

Julgran 2p
Även de i plast räknas. Enbuskar i kruka räknas endast om det förekommer rikligt med pynt i dem.

Nej, men enbart av den enkla anledning att jag ALDRIG befinner mig i vårt hem under slutet av dec början av jan månad...0p

Kaffe på maten 1p
Även te räknas.

ingen kaffedrickare här inte, däremot te men de intages bara kvällstid... so.. 0p

Konferens 1p
Representation räknas också.

Nej nej... 0p

Korsord 1p
De du gjorde i KP räknas inte. Det blir poäng även om du inte löser regelbundet. På tåget, semestern ger poäng. Har du köpt en hel krysstidning får du guldstjärna.

Älskar korsord... en stor guldstjärna till mig!! 1p

Lån 1p
Gäller banklån och studielån. Lån från föräldrar och kompisar räknas inte.

Tycker det är löjligt att ett lån räknas som vuxenpoäng, men nej, jag lever knapert och tar inga lån... 0p

Långfärdsskridskor 1p
Du måste äga dem eller åka regelbundet för att erhålla poäng.

Jag.. ute på en sjöis... NEVER!!! 0p

Lång kappa eller rock 1p
Även duffel och trenchcoat räknas.

äntligen lite mer poäng... 1p

Lättöl 2p
När man inte dricker för att bli full utan för att det är gott.

Dricker alkodrycker för att det är gott men ALDRIG öl... tänker ändå ta en poäng... 1p

Morgontidning 1p
Tidning som kommer hem i brevlådan. Gratistidningar räknas ej.

Sådan lyx har man inte råd med som student när allt kan läsas på internet... 0p
Morgontofflor 1p
Tofflor du har på dig inomhus hemma.

Nej, här används det sockar istället... 0p

Parmiddag 1p
Med annat kärlekspar hemma hos någon, på picknick eller på restaurang.

Nja... har ju ätit med andra par men aldrig som en uttalad parmiddag.... 0p

Partaja till gamla Vinylhits 1p
Kommer du ihåg den här låten?

haha... absolut... 1p

Pensionsspara 2p
Även testamente ger poäng.

Ja faktiskt men bara med de pengarna som man "får". Har faktiskt varit duktig och köpt fonder för dem.. men som sagt inte för egna pengar... men 1p tar jag

Putsa fönster 1p
Om du har gjort det fler gånger än vid flyttstädning.

Ja, tyvärr inte särskilt bra på det och händer därmed väldigt sällan... 1p

Rabattkuponger 2p
Om du utnyttjar erbjudanden som kommer med diverse reklamblad i brevlådan. Rabattkuponger som hänger på butikshyllan ger också välförtjänta poäng. Du får även poäng om du tar med dig egen kasse hemifrån till mataffären.

Händer men det är ju inte direkt så man går och letar.... 2p

Sambo 1p
Med den man är kär i. Kompis räknas förstås inte.

japp... 1p

Storhandla 1p
När man handlar för mer än två dagar framåt eller har mer än två kassar att bära hem. Inköp av toalettpappersbal är en klockren poäng.

Ja vi försöker i alla fall... 1p

Svampplockning 1p
Även bär och andra skogsfynd ger poäng. Sylta och safta går också under denna poäng.

Händer oerhört sällan men jag var ute i skogen i somras ... 1p

Symaskin 1p
Räknas om det förekommer någon i hushållet. Du behöver inte äga den själv.

Nej... har ju lilla mamma som hjälper mig vid behov...0p

Söndagsstek 2p
Tillagning av stek med potatis, gräddsås och gelé. Griljerad julskinka räknas också under denna poäng.

Nej, är alldeles för lat... 2p

Tapetsera 1p
Eller måla om. Ingen poäng om dina föräldrar hjälpt till.

Nej har aldrig gjort det faktiskt, har inte funnits behov.... 1p

Viktväktarna 2p
Får poäng om du lagar efter deras recept.
Nej, här blir det sällan viktväktarmat. Det händer men då är inte syftet att det är just viktväktarmat.. så nej...0p
Villa 2p
Gäller även radhus.
Inga pengar för sådant... 0p

Vinprovning 1p
Organiserad eller bara på kul med kompisarna, båda räknas.
Nej... 0p
Visitkort 1p
För företaget du jobbar på. Titel och direktnummer ger en liten guldstjärna.

Nej... 0p

Välja att inte svara i telefon 2p

Nej svarar nog alltid... 0p
Whisky 1p
Cognac räknas också, men då ska du gilla det och inte bara ha smakat.

dricker vissa sorter men köper det aldrig, bara när jag blir bjuden. 1p          =23p


RESULTAT

  • 0 - 15 poäng: "Klipp dig och skaffa ett jobb"
  • 16- 25 poäng: Vuxen
  • Över 25 poäng: Mammamogen / Pappapräktig
  • Mer än 40 poäng: Är du säker på att du inte gått i pension redan, eller ligger i graven?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: