Hakuna Matata

2007-10-09
19:54:27

My day /L
Idag hade jag mina första egna lektioner i den nya klassen.
Jag började med en kort genomgång på svenskan om substantiv och det gick väl relativt bra.
Efter lunch var det dags för min SO-lektion om Luther och reformationen.
Min handledare plockade till slut ut 4 något trötta och högljuda elever så jag fick det relativt lungt.
Min "föreläsning" tog hela passet och de var helt slut men många var intresserade. Det gick bra men det kunde definitivt gå bättre. En elev känner jag att jag inte riktigt går ihop med, attityden klarar jag inte av och denne förstörde en del under mitt pass. Imorgon ska jag dra igång pjäsövandet och jag hoppas verkligen de kan bete sig som hyfsade elever. Annars får jag dra till drastiska metoder.
Jag kände mig verkligen skrikig idag med "tyst, lyssna nu bla bla". Jag höjde rösten men de ignorerar en irreterande nog. Som tur är vet jag att de inte bara är jag utan de gör så med alla lärare men det tar sån jäkla tid och ork när man kunde fått så mycket gjort.
Nu är jag trött och förkyld. Längtar tills DH börjar så jag kan få skratta lite...
Kramar!


Kommentar:
#1: S

Stackare... usch - låter ungefär som min praktik i en 5e klass... ingen höjdare! Trivs bättre med de lägre klasserna. Hoppas de andra lektionerna går bättre...

2007-10-09 @ 22:15:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: