Hakuna Matata

2007-10-11
17:00:01

I feel good /L
Svaret på din fråga Sandra; Me feel better.
Lite snuva men nu börjar jag känna mig bra igen.
Imorgon är det sista praktikdagen. Då ska jag ha frågesport med pojkar vs tjejer. Inget genus här inte...
Nej, men faktum är att deras schema är delat på mitt pass imorgon så jag får lov att göra det bästa av situationen och göra det hela till en könskamp. Säga vad ni vill men i den här klassen tror jag faktiskt det kommer fungera bäst.

Idag var jag med på infomöte som alla lärare på skolan hade tillsammans med rektorerna. Gick förvånansvärt snabbt (45 min) men mot slutet var både jag och min handledare aktiva med att klottra i våra papper. Jag skrev mitt namn skitsnyggt med lite rosor och en kanin runtom. Givande alltså.
Till en början var det bra och intressant då några lärare gjort en undersökning på hur skolans återgärdsprogram ser ut. Det visade sig att i de rent ämnesspecifika hade lärarna inga problem att skapa program men när det kom till de sociala återgärdsprogrammen visste man inte riktigt hur man skulle göra. Därför kommer skolan ha en kurs i detta och jag önskade att jag var anställd så jag kunde få delta för det verka ju intressant. Jag har ingen aning om hur man ska göra i något av fallen...


Nu börjar jag känna mig jäkligt stressad över min skolsituation.
Jag hade ju glömt bort eller snarare antog att det var fler veckor kvar men så är inte fallet. Nästa vecka ska jag redovisa min VFU uppgifter, seminarieuppgift + läst en bok inför detta och så måste jag börja på min forskning om utsatta barn som ska lämnas in om två veckor. Shit var mycket det är nu...
Idag fick jag ialla fall tag i min VFU skolas information hur deras agerande och lärar/rektorns roll vid misstanke. Så jag har börjat! =P

Glädje idag också då snön ska komma till helgen! Jag vill ju börja använda min nya vinterjacka! =D Jag är medveten om att jag inte kommer känna samma glädje när slasken kommer men ändå.
Puss och kram
Linda


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: