Hakuna Matata

2007-10-09
16:35:46

Hösten är här... /S

Imorse var det bara 3 grader när jag och Tobias cyklade till skolan strax innan 10, och solen lyste och vinden gjorde att löven föll ner... kändes verkligen som en sån där underbart perfekt höstdag!

Imorgon och på torsdag ska jag ha Candy igen så det är bara att hoppas på att vädret är lika perfekt då! Igår följde TObias med mig och Candy på promenaden och det var så himla skönt ute. När höstdagarna är som de är just nu så ligger nog hösten jämsides med sommaren som favoritårstid - är ju så himla skönt ute , så länge det inte blir kallare då...

Just nu håller jag faktiskt på att baka en sockerkaka! Känner mig så himla duktig när jag bakar, och ja, jag vet att just sockerkaka kanske inte är det mest avancerade men ändå... jag bakar! Ska bli mumma sen :)
Om en halvtimma är det dags att inviga tvättstugan - vilket verkligen är på tiden då vår tvättkorg är mer än full! Ska även fixas lite middag  och idag är klyftpotatis, grönpepparsås och kotlett som står på Sandras lilla meny.


Sen MÅSTE jag läsa de texter jag inte hann läsa igår. Jag hängde med hyfsat bra på föreläsningen men imorgon ska vi ha seminarium på samma texter och då är det ju en fördel om man faktiskt har läst alla texter...
Klockan 20 ska jag dock se på Peking Express på kanal 5. Tyckte inte att det första avsnittet var så där jättebra men man får väl ge det en chans till - första avsnittet brukar ju sällan vara jättebra på nya serier. Sen klockan 21 är det ju Desperate Housewives :D
Jag har faktiskt tjuvkikat på deras hemsida och kan meddela (du som inte vill veta kommande händelser sluta läsa NU!) att någon att hemmafruarna kommer bli gravid, någon drabbas av cancer, någon kommer vara otrogen, någon kommer gifta sig, någon att förlova sig, någon kommer ta självmord och sedan kommer även en ny familj att flytta till kvarteret. Jag har själv inte sett något av de nya avsnitten men sett ett litet klipp från de nya avsnitten. Så många händelser att se framemot alltså...!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: