Hakuna Matata

2007-10-04
19:04:30

dåliga jag... /S

Usch har inte gjort nästan något av det jag tänkt idag!! Hade tänkt köpa en bok på skolan, men bestämde mig för att skjuta på det tills nästa vecka då jag hellre ville plugga idag. Sen skulle jag bona golv vilket jag faktiskt har gjort två gånger idag, en gång imorse och sen ännu en gång med tobias. Sen hade jag ju tänkt bara bullar men då dagen gick så fort utan att jag fått något pluggat så får det vänta tills imorgon - jag har i alla fall handlat hem allt så det bara är att börja.
Tobias har i alla fall varit duktig och börjat packa inför flytten så vi har kommit en liten bit på vägen, sen har vi precis varit över med alla lakan och handdukar så vi har ju faktiskt redan börjat flytta lite smått :P
Både jag och Tobias blev i alla fall jättenöjda med resultatet av golven, ser mycket fräschare ut nu, innan var det alldeles matt och alla repor syntes jätteväl - något det finns ganska gott om! Men nu har vi i alla faBELLINGE Mattall gjort vad vi kunnat för att bättra på golvet - och sedan tror jag man tänker ännu mindre på att det är slitet när man får in alla möbleroch lite mattor.

Har nästan inga mattor men har hittat några jag vill ha på Ikea...

Eftersom lägenheten och mina saker är väldigt färglösa(beige,vit,svart,grå) så är jag nu inne i en färgglad period så jag funderar lite på den här mattan till sovrummet. Är dock rädd att den är lite föööör färgglad och ser lite för mkt ut som en barnmatta...vad säger ni? Det är i alla fall matta 1! Från Ikea såklart och kostar bara 99kr, 180 *120cm

Nästa matta jag verkligen VILL ha är följande...



HELLUM Matta


En alldeles klarröd matta(rödare än vad det syns på bilden) som jag har tänkt mig till vardagsrummet till min fina tygtavla - tror det blir snyggt med vår vita soffa till... Livar upp rummet.
Kostar lite mer. Vet ej vilken storlek vi ska ha men den som är 140*200cm kostar 695kr, och den större som är 170*240cm kostar 995kr. Tobias tyckte det lät dyrt och att vi borde vänta men samtidigt får vi ju inte bättre ekonomi än så här förrän nästa sommar och mattor gör ganska mycket för hemtrevnaden så han ångrade sig sedan så nu ska det köpas mattor :)

Till köket har jag tänkt ta vår nuvarande vardagsrumsmatta om den inte är för stor - den är lite trist i färg då den är beige med bruna kintecken runt men man kan ju inte köpa allt nytt...


Sedan är det hallen som jag vill ha en matta till. Har hittat två som jag gillar...

IKEA PS GLIMSTA Matta
LISBET Matta

<---  Jag gillar den här ganska mycket, den är 250*75cm och kostar 250kr.





Den andra jag gillar är den här ---->
Den är 250*80 cm och kostar 199kr.

Den finns även i blått och lila... gillar de också...LISBET MattaLISBET Matta





så vad säger ni?

vilken färg är finast?







Kommentarer:
#1: Linda

Snygga mattor men kolla materialet först. Inte så kul om de drar åt sig ALLT...

2007-10-04 @ 19:45:37
#2: (X) Mamma

kram på er mina döttrar..
nu är ni allt vuxna när ni sitter o pratar om
kvalitet på mattor *asg*

2007-10-04 @ 21:01:08
#3: Anonym

Jag vet inte men...det lät som billiga mattor.men ska du köpa alla.... då blir det dyrt. har en röd trasmatta..."typ" från Ikea du kan ta...Om du vill spara lite penagra tills i sommar..puss puss

2007-10-05 @ 00:12:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: