Hakuna Matata

2007-11-07
15:29:12

Tillräckligt med forskning för min del!! /S
Nu är det bekräftat - choklad är bra för hälsan.

Och nyttigare än både broccoli och äpplen.

Choklad innehåller olika kemikalier som gynnar kroppens glädjehormon, serotonin.

Det finns redan olika läkemedel som på konstgjord väg höjer halterna av serotonin i hjärnan - och därmed lindrar depressioner.


Förebygger cancer

Choklad innehåller också järn, kalcium, vitamin B2 och magnesium.

I Storbritannien lanseras dessutom i dag en ny chokladkaka som är cancerförebyggande.

Choxi+ innehåller tre gånger så mycket antioxidanter som andra chokladkakor på marknaden. Enligt tillverkaren, kungliga hovleverantören Prestat, är den nyttigare än broccoli. Antioxidanter förebygger även hjärtsjukdomar.

Jag har läst det förr, och nu ännu en gång om chokladens positiva verkningar... that's enough for me... Konsum here I come!  Jag menar.. jag vill ju inte bli sjuk :p


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: