Hakuna Matata

2007-11-06
20:02:19

Thaifisk! /S
det här receptet fick jag via kära mamma idag, som hon i sin tur fått från kära syster som påstod att det var väldigt gott...


Thaifisk

Ingredienser:
4 dl kokosmjölk
2 msk mild currypasta
1 1/2 msk (tror jag det var) jordnötssmör
ev. 1 tsk asiatisk fisksås
1 msk socker
1tsk citronjuice/ alt. lime
500g wokgrönsaker (som gärna får tinas lite)
400g fiskfilé (valfri sort, förslagsvis Sej)

Rör ihop kokosmjölk, currypasta, jordnötssmör, fisksås, socker och citronjuicen i en gryta och låta småkoka ca 5 min. Skär fisken i mindre bitar och lägg sedan ner den i grytan tillsammans med wokgrönsakerna, ca 5-7 min eller tills fisken är klar. Smaka av med salt och peppar.
Koka lite ris till bara så är det klart!

Själv har jag inte hunnit testa det då jag fick det idag, får dock bli till helgen! Men som sagt så har min syster testat och påstår att det är jättegott!

Återigen, testar ni något av recepten vore det kul med en liten kommentar :)




Update:
Nu har även jag testat och det var faktiskt gott - jag använde sej som fisk men tycker inte att det smakade så mycket fisk. Tror det kan vara gott att ersätta fisken med kyckling istället kanske... Men det var gott och enkelt att göra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: