Hakuna Matata

2007-11-18
18:56:44

Skitungar och plugg! /S

Idag har jag faktiskt hunnit med allt som jag hade tänkt mig... eller hunnit med kanske är fel ordval då jag egentligen för det mesta har tiden att uträtta mina ärenden men sällan har orken eller lusten - men idag har jag alltså diskat hela helgens disk och pluggat hela helgen plugg, känns sååå skönt!

Mindre roligt var det när jag till slut fick känna av nackdelarna med att bo på bottenplan då det dundrade till i trapphuset och sekunden senare ringer på dörren. I ungefär samma ögonblick hörs skratt och ännu mer dunder som efterföljs av att entrédörren slår igen och det blir knäpptyst....
En stund senare så börjar skitungarna banka på fönstret ute i köket för att sekunden senare återigen springa iväg. Blev såååå förbannad men samtidigt kändes det som att det var smartast att bara vinkla för persiennerna i vardagsrummet där jag satt och sedan inte låtsas om dem - för jag antar att de gjorde det för spänningens skull med risken att faktiskt få en utskällning. Har inte hört av dem mer men just nu känner jag bara hur idiotiskt det var att ta en lägenhet på bottenplan. Det var första gången det hände dock, och jag hoppas verkligen att det var sista också...annars lär man ju inte orka med att bo här...

Känns inte som att det finns något att se på Tv idag så jag funderar faktiskt på att plugga lite till så jag slipper plugga under veckan så mycket... det som talar för är just att det ändå inte finns något annat att göra, och att jag kommit igång... det som talar emot är dock att jag är lite trött av allt läsande...

Jaja... den som lever får se!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: