Hakuna Matata

2007-11-17
15:04:20

Sagt av Alfred Hitchcock /L
Den viktigaste egenskapen hos en skådespelare är att inte kunna göra nånting bra, vilket inte på långa vägar är så lätt som det ser ut.

En kvinna som klär av sig offentligt liknar en thrillerregissör som avslöjar upplösningen redan i början.

En TV-apparat är som en brödrost: man trycker på en knapp och samma sak dyker alltid upp.

För mig är biografen inte en bit av livet utan en bit av en tårta.

Jag har aldrig påstått att alla skådespelare är kreatur. Vad jag har sagt är att alla skådespelare skall behandlas som om de vore kreatur.

Jag har inget emot polisen, jag är bara rädd för dem.

Konversation är den största naturliga fienden till god mat och gott vin.

Riktigt gift är bara den man som förstår varje ord hans fru inte har yttrat.

Sexvågen kommer att ebba ut. Alla bröst blir slappa till sist.

Äktenskapet är den enda livstidsdom efter vilken man kan bli benådad på grund av dåligt uppförande.





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: