Hakuna Matata

2007-11-22
16:05:44

Så skönt att vara hemma! /S
Ännu en dag på universitetet är över, så skönt att vara hemma då det verkade vara en omöjlighet att somna igår kväll. Men något gott kom ändå ur dagen då Lärarnas riksförbund delade ut gratis böcker till alla medlemmar. Jag är förvisso inte medlem men lyckades ändå få med mig. Den var riktad till lärare som var på väg ut i arbetslivet och tog upp lite olika praktiska saker. Gruppdiskussionen gick ganska bra i förmiddags men utöver det så gav inte den här dagen så mycket - vilket var precis vad jag misstänkte. Men men nu är dagen över och nu behöver jag inte åka dit förrän på måndag.

Imorgon ska det skrivas tenta hela dagen, den ska vara på max 6 sidor så jag hoppas på att skriva åtminstone hälften imorgon så jag får tid på mig att förbereda gruppträffarna som kommer - de ligger inte så bra då jag har en på onsdag vilket kan bli tajt att hinna förbereda sig för med tentan parallellt. Träffen därefter är på måndagen om två veckor vilket är ännu mindre bra då jag kommer vara i Karlstad hela helgen för dopet.. men men får väl pussla ihop det på något sätt...

Förresten... som grädden på moset på min ekonomiska mardröm så trillade självklart hemförsäkringen ner i brevlådan idag... man kan ju bli deprimerad för mindre! Sedan måste jag nog beställa eftersändning för posten i december så då kommer ytterligare en avgift - visserligen inte så stor - men ändå... många bäckar små som man säger...

Nu ska jag fixa middag - blir lättfixat idag med kycklingilé och en burk med Uncle Ben´s Hawaiian sweet & soursås - mumma det!
Hej så länge....!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: