Hakuna Matata

2007-11-15
15:44:52

Första utmaningen har kommit! /S
Idag har jag fått mitt första utmaningsmail ifrån toppform (skrivit om det i tidigare inlägg), som vanligt med sådana där börja träna grejer så förväntade jag mig några jobbiga ändringar i min nu mycket bekväma vardag. Blev dock positivt överraskad när min första veckas fysiska utmaning såg ut enligt följande;


Del 1: Promenader ger varaktig förändring
Vi har valt promenad som grund för den fysiska träningen. Denna vecka vill vi att du ska promenera tio minuter fyra av veckans dagar och 20 minuter den femte dagen. Du ska också leta efter aktiviteter du kan utföra i vardagen.

Veckoprogram:

Dag 1: Vila

Dag 2: 10 minuters promenad

Dag 3: 10 minuters promenad

Dag 4: Vila

Dag 5: 10 minuters promenad

Dag 6: 10 minuters promenad

Dag 7: 20 minuters promenad

Den takt du väljer ska ligga på fyra på en skala mellan ett och tio. Ett motsvarar den aktivitetsgrad du håller när du ligger och vilar medan tio motsvarar den nivå när du springer det snabbaste du kan, till exempel vid ett 60-meterslopp.
Det var verkligen en glad överraskning - det här SKA man ju klara, finns ju inga ursäkter i världen för att man inte skulle klara den här utmaningen. Känns som en bra början, och kanske är det ett program man faktiskt kommer att lyckas med :)

Om det är fler som är tröga med att komma igång så tycker jag att det kanske verkar som ett bra program, och ni hittar det här;
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=52000&a=669817&lid=puff_653501&lpos=extra_0
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: