Hakuna Matata

2007-11-28
15:43:07

En massa svammel... /S
Idag skippade jag grupparbetet eftersom jag ändå inte kommer att vara med på det seminariet på fredag. Jag blev lite irriterad då jag verkligen kände att de ogillade att jag gjorde det. Men kom igen, alla seminarier ÄR frivilliga, och just den här seminarieuppgiften var frågor att diskutera utifrån det man ska ha läst till seminariet så alla måste läsa lika mycket och att jag inte kommer betyder inte att någon annan måste göra mer arbete! Blev så irriterad då jag frågade var vi skulle ses på måndagens grupparbete och motkommentaren var - ja du gör ju som du vill det ÄR ju frivilligt!
Eh... ja... men eftersom jag frågade var vi skulle ses så betyder ju det att jag kommer, eller hur!
Det är sådana saker och pikande kommentarer som gör mig sååå irriterad på min grupp...

Men men, nog om det. Kyligt ute idag, flera grader kallt så idag tänker jag plocka fram min kära parkas, vill inte ta på mig en för tunn jacka när jag åker hem till Karlstad så man får sitta och frysa.
Usch idag har jag ingen som helst lust att laga mat - har inget roligt i frysen så jag måste gå och handla och idag vill jag inte gå ut, vill sitta inrullad i min mysiga filt... Jag funderar på att bara koka makaroner, men vi åt det igår och när man lagar mat åt någon annan så känns det inte som att man kan göra så riktigt...Speciellt inte när älsklingen varit i skolan hela dagen och inte slutar förrän klockan 19. Kanske skulle man satsa på att köpa pizza istället...

Ska bli så skönt att åka hem till karlstad imorgon, den här tentan har verkligen tagit kål på mig, känner mig helt orkeslös och har ingen motivation till att läsa alls - så det ska bli skönt att komma hem och få tänka på annat...

Nu ska jag se på lite Friends, och sen kommer Simba med matte lite senare och ska hämta grejer - har egentligen ingen lust, är verkligen skittrött och inte alls på humör att prata och vara social - och hon pratar på ganska bra för det mesta....

jaja... see U later...

Kommentar:
#1: Therese

Var rak på lilasyster. Om du ska jobba som lärare är det tyvärr något du måste lära dig att leva med. passa på att va lite uppsnofsig för sen är det svårarae att vara det mot arbetskamrater... eller till föräldrar som du gärna skulle vilja ge svar på tal, men inte får. Bara att fråga när de ger en pik om det är något de vill eller stör sig på med dig. För som du säger, finns det inget bra att säga så säg inget alls. Fråga om deras pikande får dem att må bättre, annars är det väl onödigt..... Brukar få folk att hållra snattran. Sen kan du alltid göra det i grupp.... det får stoooor effekt. Kram kram

2007-11-29 @ 08:52:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: