Hakuna Matata

2007-05-31
20:56:54

Koll på ekonomin! /S
Jag och Tobias har pratat på att göra upp en månadsbudget för och se vad vi lägger våra pengar på varje månad. Tyvärr kom vi på den idéen lite för sent så vi hann inte göra det denna månad.

Nu när jag kikade runt lite på nätat hittade jag den här sidan;
http://www.nordea.se/sitemod/upload/root/www_nordea_se/Privat/filer/Planera_din_ekonomi.pdf

Jättebra då det finns siffror från Konsumentverket som visar på vad en "normal" budget ligger på + en sida där man fyller i en egen budget - då är det ju bara att jämföra med konsumentverkets för och se om ens kostnader är rimlig.

Jag tycker dock att vissa siffror från konsumentverket är lite överdrivna...som exempelvis deras siffra på personlig hygien som beräknas till ca 300kr/pers. Jag tycker det låter lite väl mycket... eller?

Jaja.... ett litet tips ifrån lilla mig bara om man vill få koll på ekonomin!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: