Hakuna Matata

2007-03-13
10:33:56

Vilket liv /L
Godermorgon!
Idag har jag en inläsningsdag, måste med andra ord plugga inför torsdagens muntliga prov.
Känner att jag verkligen ligger efter =/ Börjar bli en aning skoltrött, ska bli "skönt" att åka till Polen.
Komma bort ifrån vanliga skoldagen.

I Söndags följde jag med mamma till mormor, och som vanligt fick vi massor av saker vilket resulterade i att vi var tvugna att dra två vagnar med saker och en full ryggsäck. Riktiga packåsnor som kom vandrandes...
Igår var jag till polisen och beställde ett nytt pass, 400 kronor *poff*....
Nu har de fotograferingen där och man får se hur passet kommer se ut på en gång... jag kan tala om att det är det fulaste kort jag någonsin tagit. Nu ska nämligen korten var rakt framifrån och man får inte le. Jag såg ut som en brottsling som ska in i fängelset. Fattades bara skylten framför mig. Nej, till och med mamma tyckte de såg hemskt ut. Hon tröstade mig med att hennes gamla pass också ser för jävliga ut men vad hjälper det? Det är hennes GAMLA pass, detta pass kommer jag behöva dras med i 10 år. Hur kul är det? Usch....

Igår ringde mamma och sa att hon hade blivit bjuden på Färjestadsmatchen i sista minuten och jag skulle sedan behöva köra P-O:s bil tillbaka eftersom de skulle ta en öl. Det var okej att köra hans bil när han hade en gammal men nu har han nämligen köpt en ny Jeep, vilket kändes skrämmande. Det var skönt att bara gasa och bromsa (automat) och jag kände mig som "Queen of the road" men jag hade några problem, typ stänga av ljuset tog mig 20 minuter att förstå. Det värsta var när jag skulle parkera bilen i hans garage. Bilen är så stor och passar i hans garage på millimetern men jag klarade det! =D
Jag var också hundvakt åt Åsa medan mamma var borta, och det gick riktigt bra. Var lite rädd att hon skulle gnälla men det gjorde hon inte. Hon låg och gotta sig i min famn i soffan. Jag köpte lite go blötmat till henne som lyx.

Puss och kram
/Linda



Känns så typiskt Japan att skapa fyrkantiga meloner.
Till vilket syfte kan detta vara bra?
Vart är den här världen på väg....




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: