Hakuna Matata

2007-03-08
21:27:31

Beachen 2007! /S
Nu är det vår och det verkar som att alla börjar bli påminda om sommaren som förhoppningsvis kommer med riktigt härliga sommardagar så man kan bära tunna kläder och spendera mycket tid på stranden.
Man skulle kunna tro att Linkan drabbats av någon motionsvåg då jag idag på väg hem från praktiken mötte supermånga som kom och joggade, och då menar jag inte tillsammans eller att det var ett lag eller något som tränade. Människor i alla åldrar, och som helt tydligt hade tränat olika mycket innan kom och joggade förbi mig.

Måste erkänna att nojan över beachen 2007 nog nått även mig och Tobias som börjat köra abslidern 3 minuter varje dag. Det låter inte jobbigt, men ni skulle bara veta.... min mage och mina armar har varit jätteömma!

Imorgon har jag faktiskt tänkt följa joggarnas exempel och ge mig ut på en kortare tur om vädret är okej... de är ju faktiskt skönt när man väl är ute och igång och ännu skönare när man väl är hemma igen och är nyduschad och med ett helt underbart rent samvete.

Igår var det förresten en polisbil som krockade med en buss i hög hastighet precis vid utfarten av resecentrum. Det måste hänt precis efter att jag åkt därifrån. Eller också kanske det hnt ett par timmar tidigare? jag såg inga spår efter olyckan men det kan ju bero på att jag var såååå trött och låg och halvsov längst bak i bussen... jag är inte så uppmärksam på min omgivning under dessa praktikdagar... är ju såååå trött.
Förstår egentligen inte varför då jag får ca 7 timmars sömn varje natt och jag har inte jättelånga dagar, som senast slutar jag 17 men för det mesta får jag gå redan vid klockan 15. Jag tror att det är att jag inte tål att gå upp så tidigt om morgnarna.... det håller i sig hela dagen oavsett hur många timmars sömn jag fått. Det som irriterat mig är att jag varje morgon vaknar 20 minuter innan jag ska upp och jag är skittrött, men samtidigt kan man nästan inte somna om då man vet att man ändå ska upp snart. Jag har varit lite elak mot Tobias i två dagar nu då jag råkat snooza mobilen istället för att stänga av alarmet när jag gått upp, så när jag står och fixar mig i badrummet har klockan ringt vid halv sju så han fått stänga av den.

Just nu funderar jag på när jag ska satsa på att åka hem igen... det krävs lite planering det där! Jag hade tänkt åka hem över påskhelgen, Tobias funderar dock på att stanna kvar här på grund av att han har tenta veckan efter. Pratade med mamma förut och har fått veta att samma dag jag tänkt åka hem så sticker hon och pappa till fjällen och kommer hem dagen efter att jag åkt tillbaks hit. Då känns det lite onödigt att betala 500spänn. Kanske ska komma någon helg tidigare... men samtidigt vill jag kolla hur länge det är mellan helgerna jag har möjlighet att åka hem... vill nämligen inte att det ska vara mer än 6-7 veckor.  Och det är det som är svårt att få ihop ibland!

Nu är det bara cirka en månad kvar till min födelsedag! Jag har börjat fundera på vad jag ska önska mig, och i år har jag faktiskt inte haft några direkta problem med att komma på något. Det jag FUNDERAR på hittills att önska mig är en pläd (i neutral färg) då jag och Tobias just nu drar i varsin ände av den vi har nu. Sedan tänkte jag önska mig såna vikter man fäster kring vristerna och handlederna. Funderar även på att önska mig ett bidrag till att köpa en ny cykel till i sommar. Skulle vilja ha en sådan damcykel jag har med lite växlar.... men men jag funderar bara.  Sedan funderar jag på att önska mig en bakform med avtagbar kant så man kan baka kladdkakor :) Jag äger faktiskt inga bakformar just nu, så man kanske ska bli vuxen och införskaffa det.

Nu ska jag ta reda på tre dagar gammal tvätt... kanske är på tiden :oP

Grattis förresten Linda, det låter ju inte som att det kommer bli några problem med ditt temaarbete :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: