Hakuna Matata

2007-06-06
15:58:58

Movie /L
Igår hade vi tråkigt och stark lust att se på film så vi hyrde 2 filmer.

image564




Den första filmen "The Contract" var en thriller med min favorit Morgan Freeman och John Cusack.

Freeman spelar lönnmördare som alltid avslutar sin jobb. Cusack är på camping med sin revolterade son. Dessa tre stöter ihop och Cusack ska föra Freeman till polisen. Efter sig har de ett gäng lönnmördare.
Tycker man om "Jagad" så tycker man förmodligen om den här också.
Den är spännande och underhållande.
Jag hade svårt att se Freeman som "the bad guy" men sedan insåg jag att det inte var meningen heller.
Absolut sevärd!



image565För att få upp stämmningen lite efter thrillern satte vi på en komedi. Med höga förväntningar också eftersom min och Jasons favorit Will Farell spela i huvudrollen.
Han är här en oslagbar rallyförare som är orädd och har allt han kan tänka sig.
När Sacha Cohen (Borat) utmanar honom och vinner förlorar han allt.
Han ska då försöka komma över sin rädsla att köra snabbt...

Låter kanske inte så underhållande men den här filmen är riktigt sjuk. Det är sjuk och överdriven humor men tycker man om det så är det rolig.
Jag har ju sjuk humor så för mig fungera den men den är den sämsta som Farell gjort, detta innebär inte att den är dålig bara hans sämsta.
Det finns inte många komedier på hyllorna i videobutiken (enligt min åsikt) så det finns inte så mycket att välja på.
Den är okej och det gör mig inget att behöva betala 40 kronor för att se den.... så gör det... om du nu inte hittar någon annan komedi... :)

Ha en fortsatt trevlig nationaldag!

Puss och kram
Linda

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: