Hakuna Matata

2007-07-28
13:09:29

Harry Potter och Fenixorden. /S
Igår var jag och kära Tobbeman på den senaste Harry Potter-filmen. Måste säga att den inte var lika bra som jag hade förväntat mig, den var inte lika mysig som de andra filmerna. Det hände saker hela tiden från början till slut, men tyvärr kändes som om filmen tog slut mitt i handlingen, ungefär som Den andra filmen i Sagan om ringen-triologin. Men nu är det ju så att det faktiskt är två böcker kvar att filmatisera så man får väl ha lite överseende med det kanske....


Harry återvänder nu till sitt femte skolår på Hogwarts och upptäcker att medparten av trollande lärare och skolkamrater inte vill kännas vid att han faktiskt mött den ondskefulle Lord Voldemort. De vägrar helt enkelt inse att Lord Voldemort har återvänt....

Cornelius Fudge, i sin rädsla att förlora makt och sitt jobb till Albus Dumbledore, väljer att ljuga om det inträffade och för att få hjälp med att hålla ett öga på Dumbledore utnämner han en ny lärare i försvar mot svartkonster. Med den nyutnämnda Dolores Umbridges kurs lämnar hon eleverna okunniga att försvara sig mot onda svartkonster och de och hela trollkarlsvärlden kan riskera att lämnas försvarslösa och oförberedda.

Ron och Hermione övertalar Harry att ta saken i egna händer. De anordnar hemliga möten med en liten grupp elever som kallar sig "Dumbledores Armé" och lär dem att försvara sig mot svartkonster och förbereder de modiga unga trollkarlarna för en sammandrabbning utöver det vanliga som ligger framför dem....



Idag är familjen Karlsson ute och letar svamp i skogen, själv kände jag mig mindre hurtig och stog över den trippen. Har i stället ägnat lite tid åt att rensa lite mellan plattorna ute på mammas och pappas tomt, mest för att släta över det faktum att jag inte klippt gräsmattan :P

Nu har jag tänkt ägna lite tid åt att läsa tills dess att Tobbe är hemma igen. Ikväll ska vi förmodligen hem till syster Linda och käka lite mat och se på filmen Underbara älskade.

Har inte så mycket att skriva om då jag nu jobbar hela dagarna och när jag väl är hemma tar jag det ganska lugnt. Letar även lägenhet om kvällarna och nu har jag faktiskt hittat en jag är intresserad av, en tvåa med en liten uteplats för 4100kr/mån. Tobias är dock lite skeptisk till att den ligger på bottenplan men jag har nog lyckats övertala honom så vi kan lägga in en intresseanmälan. Jag vill verkligen flytta så snart som möjligt till något större, och med det så vill jag även ha en massa nya möbler. Köksmöblerna som jag hittat har vi nästintill bestämt att vi ska köpa men sen längtar vi även efter ny soffa, men det får i så fall bli en gammal att klä om... sedan är det ju en massa annat smått och gott man vill ha..
När vi fått större boende förväntar vi oss självklart lite mer besök också :P Men men, vi lär ju inte vara de enda som är intresserade så det dröjer väl kanske ett tag till innan man faktiskt får en lägenhet...

Ha de fint allihop!!!

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: