Hakuna Matata

2007-01-07
21:53:50

I'm back...suck... /S
Ja imorgon fortsätter kursen och min arbetsgrupp har redovisning. Suck.... jag har verkligen ingen lust att plugga trots att jag varit ledig i tre veckor... är så himla trött på allt plugg! Men det är väl bara att bita ihop och ta sig igenom kurserna fram till sommaren då man får göra lite annat i två månader.

Nu har jag varit och tittat i min nya lägenhet. Tyvärr fanns det ju inga glödlampor förutom i kokvrån och badrummet så jag såg inte så mycket, men den nya golvmattan var ljus och fin och rummet var lika fint som jag mindes det med stora fönster. Det som jag jag inte mindes var att badrummet såg lite sunkigt ut... det är visserligen helkaklade väggar (vita med blå "bård") men det är en gammal kran i duschen, en för varmt och en för kallt, och istället för ett skåp ovanför handfatet sitter det två gamla lite buckliga skåp på den motsatta väggen.

Det såg väl inte alltför fräscht ut heller med tanke på att det var väldigt dammigt, vet inte om det beror på att den andra killen inte städade vid flytten eller om det blev när de bytte golvet kanske. Hur som helst så ska de ju måla lite under veckan så min plan är att gå dit och torka av allt och städa på fredagen, dagen innan jag flyttar in.

Jag har fortfarande inte fått brev från vare sig försäkringsbolaget eller bredbandsbolaget... undrar om det hamnat fel eller om de inte skickat något?

Usch jag har verkligen ångest inför denhär veckan, är så mycket som ska göras. Imorgon är jag i skolan HELA dagen.... kommer vara helt slut. Både tisdag och onsdag har jag praktik.... jag brukar vara grymt trött annars så jag räknar inte med något annat för dessa två dagarna heller. Torsdag har vi seminarie mellan 13-17 och då ska vi rapportera hur det går i fallstudien... va?? fattar inget av det än men jag får väl se vad jag har hittills. Någon dag under veckan måste jag till hyresbolaget också och fixa parkeringstillstånd inför flytten på lördag, samt kolla om jag kan hämta ut de resterande nycklarna till lägenheten innan den 1 februari då jag tar över kontraktet. Sedan är ugnen i lägenheten ofräsch och ORANGE, så jag ska även kolla om det inte är dags för att byta ut den. Under veckan ska jag även se till att packa ihop mina grejer så jag är färdig på fredagmorgon att börja flytta alla grejer. Jag ska också städa resten av lägenheten.

Jag har även kollat på vad som ska köpas till lägenheten och det ser inte så kul ut just nu...Utöver det så har jag även hemtenta nästa vecka!!

GAH!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det positiva med den kommande tiden är helt klart att flytta ihop med Tobias! Dels för att det ska bli så skönt att slippa att fundera över hur många VECKOR det dröjer tills man ses igen, och dels för att jag kommer få fruktansvärt billig hyra under denna termin  då jag och Tobias delar på en hyra som är på 2576kr/mån = ca 1300kr i hyra för min del utan tele och allt annat! Det är 700kr billigare än vad jag har just nu :D

Nu ska jag förbereda lite inför redovisningen imorn.

Ha det fint allihop!

Linda.... hoppas du fortsätter springa utan sällskap, det ska jag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: