Hakuna Matata

2007-01-11
23:02:27

Another week.../L
Nu var det ett tag sedan....
bloggen har krånglat för mig som vanligt så jag har inte kunnat skriva!

Denna vecka har varit jättejobbig, kursen är inge rolig och känns in54542-304te givande. Vi har religion men vi läser inget om religioner utan om värdegrund, etik och moral, vilket blir väldigt uttjatande eftersom ALLA kurser vi läser tar upp värdegrund. Det hade varit bättre att få läsa om världsreligionerna så man kunde känna att jag hade något att stå på när jag läst färdigt... som tur är, är jag inte ensam om mina åsikter och det kommer förmodligen inte bli någon rolig utvärdering de får in...

Det brukar ju alltid hända mig någonting under mina väntetider på bussen i stan. Denna vecka har jag faktiskt sett en kärring använde cigarett munstycke, någonting som jag faktiskt inte trodde någon använde. Det blev dessutom helt fel eftersom hon såg ut som en 80-tals raggarkärring, och försökte genom munstycket skapa en viss "elegans" men som totalt misslyckades. Kanske försökte hon imitera Cruella De Vil...

Idag när jag stod i busskuren på torget var den en man brevid mig. Jag pratade samtidigt i telefon med Jason när jag hörde ett riktigt brak! Jag vände mig om reflexmässigt och såg en riktigt generad man som försökte dölja att han lagt av världens brakskit. Min reaktion var ju den att jag klev ur kuren och ställde mig utanför. Efter att jag lagt på telefonen och Jason fått sig ett gott skratt hörde jag att han tydligen hade väldiga problem för det lät flera gånger!! Grejen var den att han såg ut att skämmas så men han flyttade ändå inte på sig, som en annan skulle gjort.

54542-305Nästa vecka har jag hemtenta, den kommer handla om livsförståelse vilket inte låter så jäkla kul.
Förhoppningsvis så kanske jag och Jason tar en road trip till pappa i Norge, vi får se om vi har tid och råd, men det var ett tag sedan jag var där nu. Annars följer jag förmodligen med mamma och mormor till Örebro, Ikea. Hur som helst, blir den helgen nog roligare än denna eftersom jag helt missuppfattat schemat och vi ska tydligen ha ett seminarie på en bok nästa onsdag som jag ska försöka läsa i helgen. Imorgon har vi seminarie på Maria Magdalena - evangeliumet ur hennes synvinkel. Den var väl bra till en början, men jag vet ju att jag aldrig någonsin kan bli religiös. Folket i bibeln är ju helsjuka!

Nu var det slut!
Puss och kram
Linda

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: