Hakuna Matata

2007-01-18
09:09:02

3 filmer sedda! /L
RockyDenna vecka har jag sett hela 3 filmer! Detta mycket på grund av min hemtenta som jag inte fattar/kan/vill göra....
Har haft problem att få tag i en bok och i rena paniken har jag nu lyckats låna ett ex, köpt ett ex och reserverat ett exemplar. Efter bloggandet ska jag åka upp och låna den eftersom jag inte vet om jag hinner få mitt köpta ex till imorgon! ÅH, vad jobbigt det kan bli....
Imorgon drar vi till Norge också, måste bara byta till vinterdäck på bilen - Vi ska göra det själva..... *skrattar* GOOD LUCK!

Rocky Balboa -
Sjätte filmen med boxaren. Jag gillar ju Rocky-filmerna, men inte den femte. Den här är faktiskt rätt så okej, mycket monologer bara och lite faight. Men har man sett alla andra så måste man se den här också, bara för att ha gjort det =)
Dock ingenting jag betalar 100 kronor för på bio!











The Departed med Leonardo Dicaprio och Matt Damon som 2 poliser. Matt Damon spelar den onda polisen som har maffiabossen Jack Nicholson som fadersgestalt. Leonardo är polisen som infiltrerar maffian och sen bär det bara urför!
Jag hade faktiskt svårt att se Jack Nicholson som maffiaboss, även fast han tydligen har fått bra kritik för den här rollen, men vad vet jag? Leonardo och Damon spelar faktiskt riktigt bra och jag har tidigare avskytt dem. Filmen har ett oväntat slut - så man slipper den där typiska klichén... Klart godkänd, och jag skulle inte ångrat mig om jag betalt för den på bio.

Natt på museet med Ben Stiller, han spelar en pappa som inte riktigt lyckats i karriären och får till slut ett jobb på ett museum som nattvakt. Vad han inte vet är att allting blir till liv på natten på grund av en förbannelse.
Typisk familjefilm, som påminner en del om Jumanji. Jag gillar denna typ av film, och Ben Stiller gör med 95% säkerhet roliga filmer. Som vanligt finns Owen Wilson med på ett hörn - vilket har blivit en "grej" med Stiller filmer. En film som passar utmärkt för familjekvällen eller om man bara vill slappa framför en film - krävs ingen större koncentration vill säga.

Hoppas ni fick lite tips!

Puss och kram
Linda

Ps. Vi väntar tålamodigt på Manny som denna vecka flyttat in i sin nya lya! Skulle vara kul med lite bilder faktiskt! Ds.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: