Hakuna Matata

2007-12-10
22:22:46

Vilken skitdag /L

I natt kunde varken jag eller J somna, men väl klockan 04 slocknade ögonen.
När klockan ringde 07.10 var jag så trött. Det var längesen jag var så jäkla trött.
Jag fick mig själv in i duschen och när jag väl var i full sjå och skrubba mig ren fick jag en obehaglig känsla av att någonting var fel.
Så naken i hallen kikade jag i min almenacka och insåg att jag började 08.30 och inte alls 09.15 (som jag helt sjukt fått för mig även fast jag kollade kvällen innan!).
Detta innebar att jag nu hade 5 minuter på mig innan min buss gick. Jag hade inte gjort i ordning mig, Åsa eller matlådan. Men J vaknade (som tur var) och fixade snabbt in maten i lådan och jag rusade ut för att möta bussen.
Väl i stan står jag i regnet och väntar på min andra buss som givetvis var tio minuter sen!
Detta gjorde att jag spraaang in så fort jag kunde och med tre minuters marginal hann jag in i föreläsningssalen innan det började! *puh*
Trött och jäkligt irreterad över min stressiga morgon så var det till slut dax för lunch.
Tror ni inte fanskapet till micro (som jag ska värma lunchen i) var trasig! Så jag fick vänta ytterligare på att få maten klar. Inte nog med det! När jag äter så går gaffeljäveln i sönder, i det ögonblicket ville jag faktiskt gråta men det hade jag ingen större lust att göra mitt bland Universitetets lunchrush. Så jag höll mig.
Eftermiddagen gick bra och jag tänkte nu kan det nog inte bli värre. Jag började dessutom bli övertrött så det mesta var roligt just då.
Jag mötte upp mamma och J i stan eftersom J skulle hämta en sak hemma för att sedan snabbt åka tillbaka till jobbet. Så vi kör och i all hast har vi inte reflekterat över bensinen. Jo men vad händer!? Bensinstopp mitt utanför Duvanhuset i centrala Karlstad I rusningstrafiken. YES.
H kom till vår räddning med bensindunken i högsta hugg och jag och mamma kunde dra oss mot Willis för att handla.
Nu tyckte jag så synd om mig själv, detta resulterade då i en kebabpizza och en Paradisask. Prisa Gud.
Nu snart kommer jag somna in och förhoppningsvis känna mig pigg och glad imorgon.

Kram Linda

Ps. Mycket väl medveten om en kraftig släng av svordomar i inlägget. Jag ber om ursäkt - men det var ett måste för mitt tillstånd. Ds.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: