Hakuna Matata

2007-08-16
13:40:52

The lake house /L
image674
Härom kvällen såg jag och Sandra "Huset vid sjön" (The lake house") med Sandra Bullock och Keanu Reeves. Den här filmen var mycket speciell och jag fick aldrig riktigt svar på mina frågor. För det första var det där huset rena mardrömmen. Huset var staplat på pinnar i vattnet - som gjort för katastrof. Men nu till handlingen, Bullock spelar en läkare under 2006 som flyttar ifrån huset, hon lämnar en lapp till den nya ägaren och åker därifrån.
Reeves är en arkitekt under 2004 som flyttar in i samma hus och får denna lapp. Så på något sätt fungerar husets brevlåda som en tidsmaskin ? Deras brev gör att de blir kära i varandra, men de gör ingenting för att träffas i verkligheten även fast det går... jag sa ju att det var en jävla massa frågetecken. En stor besvikelse med andra ord.
/Linda


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: