Hakuna Matata

2007-08-20
15:42:06

Första dagen... /S
Idag började på min breddningskurs Samhällsvetenskapligt tema. Det började med en introduktion i förmiddags och efter den introduktionen så känns det jättebra. Vi kommer att läsa SO-ämnena historia, religion, geografi och samhällskunskap och allt det ska vi försöka att ta åt oss genom ett barnperspektiv! Så allt kommer alltså att läsas på en nivå som är lättförståeligt för barn...
Schemat var jättebra förutom att jag har lektion i stort sett alla fredagar vilket inte är så kul eftersom jag brukar åka till Karlstad tors-sön annars :( Men det som var bra var att nästan alla pass var på 2 timmar - alltså inga fler dryga fyra timmars pass -Yahoo!!!
De berättade även att det inte var några pass som var obligatoriska förutom själva tentan. Alla lektioner skulle ses som stöd för tentan och därmed kunde man inte få några restuppgifter - Yahoo!!!! Därmed kan man ju faktiskt skippa något pass någon fredag när man tänkt åka hem utan att få magsår av stress... :D

Det negativa var dock att de alltid gett hemtenta förut -något jag föredrar - men nu fick de inte ge det längre - vet inte om det beror på den där Bolognaprocessen som lärarprogrammet genomgått. Men i övrigt verkade allt tipp topp... mycket litteratur = dyrt, men de mesta verkar vara väldigt intressant.

Imorse var jag också och skrev kontrakt för nya lyan + sa upp nuvarande lägenheten. Känns sådär... ska bli jätteskönt med större lägenhet - men samtidigt kommer jag verkligen sakna den här lägenheten - den är så fräsch och i precis rätt färger och läge. Men men, vi kan ju inte bo i en etta hela livet! På torsdag kommer de och ska besiktiga så det är bara och hålla tummarna för att den går bra - vilket jag i och för sig tror att det går. Har även sett besiktningsprotokollet för nya lyan och det var nästan inga anmärkningar så det känns ju bra. Det verkade som att det kanske var vävtapet i alla rum, och det är ju lätt att måla om ifall man inte skulle trivas med de andra färgerna.

Jag har provat maila hon som ville ha en dagmatte också idag så nu är det bara att hålla tummarna för att hon hör av sig och fortfarande inte har hittat någon annan...

Hur är det för alla de lediga då?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: