Hakuna Matata

2007-04-22
13:55:35

Little miss sunshine /L
image480

Igår såg jag och J på filmen "Little miss sunshine".  J tyckte att den "sög" men jag har inte bestämt mig för om jag gilla den eller ej. Den handlar om Olive, en 7-årig flicka som drömmer om att vinna skönhetstävlingar. Till sin hjälp har hon sin knarkande farfar som försöker agera danscoach. Hennes pappa håller föreläsningar om hur man ska göra för att inte vara en förlorare och hela familjen är trött på hans program med 9 steg. Sonen drömmer om att bli pilot och har avlagt ett tysnadslöfte, mamman försöker hålla ihop familjen så gott hon kan. Morbrorn flyttar också in efter att ha försökt begå självmord. En problem familj med andra ord.
Den fick mig både att skratta och gråta vilket är bra. Bästa scenen är i slutet under talangdelen av skönhetstävlingen.
Se den och avgör själv vad du tycker.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: