Hakuna Matata

2006-11-26
16:46:12

Utekväll i Linkan! /S
Igår var det lördag och kollektivets tre medlemmar skulle alla ut på partaj. Vad som skiljde mig ifrån de andra tjejerna var att det här faktiskt var första gången jag skulle gå ut i Linköping!
Riktigt tjejigt började förberedelserna tidigt och när det var dags att fixa håret stod vi alla tre med varsin plattång i hand och försökte alla samsas om en och samma spegel.

Förfesten var hos David och Joss. Den enda som jag visste att jag skulle känna förutom dem var Ludde. Väl där visade det sig att Davids kompisar inte skulle komma så "förfesten" bestod av enbart oss 4. Men det var helt okej, det var längesen jag såg någon av dem så vi hade en del att prata om. Som vanligt när man är med Joss och Ludde brukar alltid samtalsämnena kretsa kring Afrika, då det är deras stora intresse. De försöker få mig att gå med i en Afrika-förening som de själva är medlemmar i och att söka bidrag för att åka till Afrika och arbeta med ett demokratiskt projekt.... hm... låter skitkul men det känns som att jag har fullt upp utan att engagera mig i bidragsansökningar och projekt.

Vid kl. 22 åkte vi in till stan och Flamman som är ett av stans 2 studentuteställen. Det var mycket mindre än jag trodde, och det låg i källaren till några studentlägenheter. Kvällen var okej men inte jättelyckad direkt då alla var jättetrötta innan klockan hunnit bli 01.00 och att vi inte kunde sluta tänka på skräpmat under kvällens sista timma. Jag var hemma runt 02.00 riktigt trött och lite halvt "yr". Inte nog med att man druckit lite för mycket så hade jag kramp i magen hela natten och kunde knappt sova. Det var riktigt tungt att gå upp på förmiddagen och ännu jobbigare att åka iväg  vid kl 13 för att vara barnvakt.

Nu är jag hemma igen och ungefär lika trött som imorse. Kommer förmodligen inte lämna sängen mer idag :P

Kommentar:
#1: Hannah

bra blogg! love it!

2006-11-26 @ 16:49:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: