Hakuna Matata

2006-05-30
18:38:18

Tillbaks i Linkan! //S
Igår kom jag tillbaks till Linköping efter några härliga dagar hemma i Karlstad. Åkte hem i onsdags eftermiddag och fick äntligen träffa Tobias. Efter att ha spenderat natten hemma hos honom var det på torsdagen dags för min mammas kusins 60 års kalas, hemma hon henne i Östra Ämtervik. Hela familjen åkte upp, inklusive Tobias.
Mamma och pappa stannade kvar över natten i Sunne, och jag och Tobias liftade med syrran hem, och spenderade kvällen hemma i TV-soffan och tittade på lite film.

Fredagen tog vi en runda på stan och passade på att kolla in det nyöppnade Lagerhaus, det var dock inte så stort som jag trodde. På kvällen bjöd Tobias ut mig på middag och bio. Middag blev det på China House, maten var jättegod, men det kändes lite konstigt då vi var de enda gästerna just då. Efter det blev det ett snabbesök hos syster Linda innan det var dags för biofilmen Davinci-koden. Filmen levde dock inte alls upp till förväntningarna, för mig som inte läst boken var det ibland lite svårt att hänga med.

På lördagen hade Tobias lite saker att pyssla med så jag passade på att umgås lite med mamma och pappa innan jag på kvällen måkte tillbaks till Tobias då vi skulle grilla med hans föräldrar. Maten var jättegod och vi passade på att prata om lite semesterplaner, bl.a. så ska ju jag följa med Tobias föräldrar ner till Karlskrona och hälsa på Tobias under en helg i juni.
På kvällen blev det åter en film, denna gången hade vi hyrt "Den bästa av mödrar", den var bra, men lite deprimerande kanske att sitta och se fyra personer en lördagkväll.

På söndagen var det dags för Tobias att åka tillbaks till Karlskrona så jag följde med mamma och pappa till farmor och farfar för att fira mors dag. De hade köpt hem en stor smörgåstårta!
Efter det passade vi på att åka ut till Edsvalla och kolla in skor och även springa in på ÖoB. Efter det åkte vi hem och åt middag med mina systrar, och till efterrätt blev det marängtårta med svenska jordgubbar!
På kvällen var det äntligen dags att träffa Linda, så jag gick dit och vi tog hennes brummande bil ner till Pråmen för att äta lite glass i solen vid älven. Efter det handlade vi lite hamburgertillbehör som Jason sen gjorde smaskiga hamburgare av! Vid midnatt var det dags att åka hem då Linda hade en rapport hon skulle lämna in på måndagen.

Måndagen började dagen med att bada min hund, han tyckte inte det var allt för kul, men det var behövligt! Efter det var det dags att packa lite och sedan satt jag ute i solen med mamma innan det var dags att gå för att hinna med bussen. Vid busshållplatsen hör jag en bil som brummar ovanligt högt, och självklart var det Linda och Jason som kom i den röda lilla faran! Så jag liftade med dem in till stan och slapp betala 20spänn och minst 10 minuters restid.

Bussresan gick relativt smärtfritt, det var bara bussresan från Jönköping till Linköping som jag råkade ut för en jobbig kvinna som satt och förde en diskussion med sig själv angående kvinnors ställning i dagens samhälle... människor som pratar med sig själva skrämmer mig liiiiiiite!
Väl hemma upptäckte jag att Sofia städat lägenheten och jag alltså slapp det denna veckan =D

Idag hade vi vårt hanledningsmöte för vår B-uppsats. Det gick riktigt bra, det var bara litteraturgenomgången som vi fattat lite fel men den hade vi ju ingen riktig koll på så...
Det fortsatta skrivandet gick dock lite trögt då vi satt i cafeterian och skrev, och vid lunch är det alltid kaos där så mitt huvud pallade inte riktigt med.
Vid 14.00 gav vi upp och slutade för dagen. Jag passade på att handla på hemvägen och låna en bok på biblioteket. Det var jättelängesen jag läste något skönlitterärt, men nu när man vet att man har gjort alla tentor så kan man äntligen slappna av lite igen!

Nu ska jag återgå till min läsning!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: