Hakuna Matata

2006-05-02
18:37:07

Skitdag, skitdag, skitdag! //S
Japp, den här dagen är skit! Det har jag och kombon S kommit överens om nu. Här kommer anledningen till varför;
Min dag
  1. Börjar med att det regnade ute för typ 8:e eller 9:e dagen i rad
  2. Fortsätter med att jag skulle hänga rätt min tavla som hängde snett som självklart ramlade ner(hann dock ta emot den)
  3. Väl framme på praktiken är jag den enda lärarkandidaten som är där idag, vilket innebar att jag fick luncha själv, och risken för att jag får hålla alla lektioner själv imorgon!
  4. Jag får under cirka 10 minuter ansvaret för klassen då min mentor lämnar klassrummet för att reda ut ett bråk... det går inte särskilt bra, situationen blir kaotisk!
  5. Slutar 16.30... behöver jag säga mer än så!
  6. Upptäcker att de ringt mig från KBAB så jag ringer upp och får veta att jag fått sommarjobb... jättebra kanske man kan tycka om det inte vore för det att det var v. 28-31 som är mitt i sommaren då det ska bli stekande varmt + att jag tror det var exakt de veckorna Tobias är ledig!!
  7. Börjar en skön cykeltur hem i solen och lyssnar till fågelkvittret, hinner ungefär halvvägs hem när min cykelkedja går AV, och jag tvingas GÅ hem.
  8. Att cykeln är trasig innebär att jag måste åka buss resten av veckan vilket innebär att jag måste åka hemifrån senast klockan 6.20!
  9. När jag kommer hem och ska laga mat inser jag att jag glömt köpa en massa saker så det blir en fruktansvärt tråkig köttfärssås.
  10. Ringer hem till far som inte är villig att köpa en ny kedja utan ska laga den gamla, vilket jag är tacksam för, men det betyder att risken är stor att den går sönder igen, och den gången kanske det blir i en nerförsbacke!
  11. Då den här dagen är så kass vill jag bara lägga mig i sängen och tröstäta min glass som ligger i frysen... då är den borta för att kombon S ätit upp den, vilket är okej då vi brukar "låna" av varandras godsaker.

Om ni nu ursäktar ska jag ta en dusch och sedan sätta mig i sängen och tjura resten av kvällen!!!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: