Hakuna Matata

2006-05-07
16:06:23

Så var helgen över... //S
Den här helgen har gått så himla fort! Började i fredags med att det var underbart väder så jag och Sofia lade oss på balkongen med varsin kursbok och solade lite, efter det att jag kommit hem från praktiken. Sedan var det min tur att städa lägenheten + att vi hade tvättid, så jag försökte städa och tvätta så effektivt som möjligt, var lite stressigt men vid halv sju var jag färdig och det var dags att handla lite käk inför kollektivets lilla myskväll. Efter lite shopping på svindyra Konsum, bar det av hem för att göra Taco och Sofia hade köpt hem lite vin. Jag tycker egentligen inte om vin, men har bestämt mig för att lära mig göra det!
Sedan blev det mat och vin och Bailey's i soffan framför TV:n, och vid 21 började vi titta på Braveheart. Det blev lite vin och lite skitsnack, sedan pratade jag med min kära pojkvän på telefonen, och sedan var jag så grymt trött! Det har tärt på mina krafter att gå upp klockan 6 hela veckan, och ja, jag vet att många gör det varje dag, men det handlar om att jag inte är van att göra det! vid midnatt gav vi alla upp och föll i våra sängar.
Min plan var att sova ut på lördagsmorgonen, men som vanligt fungerade inte det så bra! Jag vaknade första gången vid 7 och andra gången strax innan 8, precis då ringde syster Linda på hemtelefonen så Sofia kom in. Syrran ville självklart inget viktigt, men då gav jag upp, insåg att jag inte skulle kunna somna om, så jag förflyttade mig från sängen, ut till ena soffdelen i vardagsrummet och tittade på TV med Diana. Där låg jag ganska länge innan det blev en dusch och lite frukost.

Familjen från Karlstad kom vid 10.45 så då blev det lite fika innan vi åkte in till stan, där vi strövade omkring i klädbutikerna, men det blev inga direkta inköp förutom att jag äntligen köpte Red hot chilipeppers nya album, det var också nära att jag köpte en väska jag hittade som jag verkligen älskade, har tittat på den förut med Tobias, men den kostar 499kr, och när man är student utan lån så är det lite för dyrt.
Efter det åkte vi till Gamla Linköping och strövade omkring där, avslutade med kulglass på cafét, innan vi stressade iväg till Tornby och IKEA! Började vid det laget att bli lite trött i fötterna.
det blev lite småsaker inhandlat på IKEA, bl.a. köpte jag 6 fina och framförallt BILLIGA vinglas, kostade bara 19kr/st:http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15591&catalogId=10103&storeId=2&productId=10481&langId=-11&parentCats=15591*15820*15822
Jag längtar efter den dagen man inte längre bor i kollektiv utan kan köpa på sig lite saker. Skulle vara jättekul exempelvis med ett vitrinskåp till alla glas, men det vill man ju inte köpa när man bor i kollektiv!
Efter IKEA handlade vi mat inför kvällen och sedan blev det raka vägen hem, där vi gjorde klyftpotatis, kycking och bearnesås...simpelt men gott! Vi invigde även mina nya glas, och sedan blev det självklart en massa godis :P

Eftersom vi var så många var jag tvungen att ge upp min säng för natten åt mamma och pappa, själv fick jag sova på ena delen av hörnsoffan, på en andra låg Linda och Jan. Det var inte alltför bekvämt, och eftersom det inte finns några persienner och gardinerna är genomskinliga så vaknade jag tidigt även idag av solen! Vi var alla trötta efter gårdagen så idag blev det lite lugnare, blev frukost och efter ett tag bestämde vi oss för att åka till trädgårsförening, en park i stan. Hade inte varit där tidigare, och det var verkligen fint, men kanske inte så mycket att gå runt och titta på, men perfekt att sitta och picknicka! Efter den lilla rundvandringen åkte vi hem och satte oss på balkongen och käkade lite glass. Efter det plockade de ihop sina saker och påbörjade färden till Karlstad. Själv fastnade jag vid datorn, har kollat upp lite småsaker inför sommaren och så.
Men nu börjar det bli lååååångt!

Nästa gång jag kommer till Karlstad blir den 24/5... skriv upp det i kalendern Linda :D

Puss på er!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: