Hakuna Matata

2006-05-12
16:10:50

Linda &Stina
Linda &Stina
Jo då, min praktik var jag helnöjd med, likaså med min mentor, så jag kanske kommer få gå min ämnespraktik hos henne!

Nu är man dock tillbaka i skolan sedan en vecka tillbaks och det är inte alls lika kul, känns som om man får ut tio gånger mer av en vecka på praktiken än en vecka med seminarier och kurslitteratur! Den dagen jag är färdig lärare kommer jag ha gjort 20 veckor praktik, men jag tror man borde ha typ 10 veckor till! Inte just för själva undervisningstränmingen utan mer´för den sociala biten med konfliktlösningar och så!

Nu är det inte långt kvar till tentan, men jag måste säga att jag ändå känner mig lite lugnare inför den sedan jag fått  veta mer exakt vilka teman de olika frågorna kommer behandla. Nu handlar det bara om att trycka in allt i skallen!

Idag var det lite skumt för Frodo fick något anfall eller något. Han låg och sov när han plötsligt kastade sig upp och började ragla omkring på golvet med en skrämd blick. Det gick över fort men det är lite otäckt när det inte är ens egen hund, och man har ingen bil så man kan åka till vetrinär eller något. Resten av dagen har han dock varit som vanligt.

Nu ska jag lämna honom, och sedan blir det mer plugg till min superbraiga nya skiva med Red hot chilipeppers! Linda, om du vill ha den så är det bara att säga till men jag vill ha två två tomma skivor i utbyte, för jag har inte så många kvar.

Ha det bra allihop!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: