Hakuna Matata

2006-07-30
14:29:52

Min turdag! //S
Japp igår var det lördag och jag insåg att det var min turdag. Började dagen med att sova ut vilket var underbart skönt, sedan tog jag och min Tobias bussen ut till Bergvik köpcentrum där Tobias köpte skor och jag lite cider på systemet. Vi hade bestämt oss för att gå ut på kvällen med mina systrar och deras kompisar, jag drog med mig Linda också. Linda som var pank fick låna pengar till cider, köpte bara tre stycken var då vi hade annat hemma. När vi är där ringer min syster som OCKSÅ var där så då slapp vi ta bussen hem utan kunde åka med dem hem till Tobias som skulle byta om. När han var klar så vi kunde börja gå hem till mig började det regna för första gången på nästan tre veckor. Tobias ville vänta men jag trodde det bara skulle vara en kort men intensiv regnskur som snart skulle vara över. Inte ens halvvägs hem till mig vräker regnet ner och åskan mullrar! Det ösregnade i säkert 20minuter, vi var genomvåta och fick bli hämtade med bil av Linda och hennes mamma. Jag skrattade hela tiden då det helva var så komiskt, men Tobbe var bara förbannad. Men det VAR komiskt, jag var inte den enda som skratta, alla som cyklade förbi oss garvade också!

Väl hemma blir det lite likör och drinkar medan vi gör oss iordning för kvällen, när vi äntligen var klara åkte vi till min syster för förfest, det var kul, men min kära vän Linda drack liiiiiiite för mycket, det gjorde även TObias. Det var väl lite jobbigt men det töliga var att det klagade på att jag drack för lite och för långsamt! Enligt mig själv fick jag dock en perfekt lagom fylla. Vid halv 12 gick vi till Nöjesfabriken dit syrrans sambo hade fribiljetter. Väl inne så hade jag som sagt en perfekt fylla och syrrans sambo bjöd mig på cider så jag behövde inte köpa någonting därinne. vid 01.00 kom alkoholen ikapp Tobben och han ville hem, så Lindas mamma kom med sin bil och körde hem oss tre vid 1.30.
Imorse vaknade jag och insåg att det hade varit en perfekt dag igår!

1. Regnet kompenserar för att jag inte varit så duktig på att vattna hemma hos mamma och pappa!
2. Billig och lagom fylla!
3. Gratis inträde!
4. Skjuts hem (slipper taxi)!
5. Vaknar idag och mår prima (till skillnad från vissa andra)!

Sammanfattningsvis: En lyckad lördag för en hundring!

Måste bara avsluta med Tobias visa ord imorse är jag skrattade lite ondskefullt åt hans illamående;

" Ja du Sandra, du har nog rätt, man får nog vad man förtjänar! "

Ha det bra!                                         Puss från en pigg glad och icke bakfull Sandra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: